شناسهٔ خبر: 61107 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

بودجه قرآنی کشور به ۲۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته است

طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه قرآنی کشور امسال از ۶۰۰ میلیارد تومان به ۲۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت.

به گزارش نماینده، حجت الاسلام و المسلمین سید علی طاهری در تسنیماظهار کرد: پارسال میزان بودجه فعالیت های قرآنی کشور بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان تعیین شده بود که متأسفانه تا پایان اسفندماه گذشته تنها ۱۵ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: قرار بود در روزهای پایانی پارسال ۱۰ میلیارد تومان دیگر از این اعتبار تخصیص داده شود که در صورت تخصیص از ۶۰۰ میلیارد مصوب تنها ۲۵ میلیارد تومان به فعالیت های قرآنی تخصیص پیدا کرده است.

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امسال با تصمیم دولت و موافقت مجلس قرار شد میزان بودجه مصوب کاهش پیدا کند اما به جای آن میزان تخصیص بالاتر باشد.

به گفته وی امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای فعالیت های قرآنی بودجه مصوب شده که به نظر می رسد با توجه به قول های دولت، ۷۰ تا ۸۰ درصد این اعتبار تخصیص بیابد که باید منتظر ماند.

حجت الاسلام طاهری به وضعیت حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: وضعیت پوشش و حجاب در جامعه اسلامی، مطلوب نیست.

وی اظهار کرد: بیش از ۲۰ دستگاه دولتی در قانون عفاف و حجاب وظیفه دارند تحت نظارت وزارت کشور فعالیت کنند و انتظار از این دستگاه ها برای اجرای برنامه ها و کارهای اثرگذار زیاد است.

نظر شما