شناسهٔ خبر: 61035 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کوثری در نطق پیش از دستور:

کشورهای اسلامی سفارت رژیم اشغال گر قدس را با سفارت فلسطین عوض کنند/ واکنش به افطاری وزارت علوم

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران به کشورهای اسلامی پیشنهاد کرد که سفارت رژیم اشغال گر قدس را با سفارت فلسطین عوض کنند و همه کشورها به سوی تغییر ساختار سازمان ملل حرکت کنند.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه در نطق میان دستور خود به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: رژیم غاصب صهیونیستی با حمایت آمریکا و سکوت معنادار برخی جوامع بین المللی که در اصل چراغ سبزی برای این جنایات است دست به کشتار وحشیانه در غزه زده است. ارتش آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال های اخیر به هر دری زدند و امروز با این حرکت می خواهند شکست های گذشته خود را جبران کنند.

وی با بیان اینکه مقاومت ملت ها بخصوص فلسطین مانع از رسیدن به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی می شود، گفت: آیا واکنش کشورهای اسلامی در حد محکوم کردن است و یا باید حرکتی فراتر از این انجام داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه نطقش چند پیشنهاد درخصوص بحران غزه ارائه کرد و گفت: مردم باید به هر نحوی که می توانند به مردم غزه کمک کنند چرا مسئولین کشورهای اسلامی در برابر چنین صحنه های جنایتکارانه ای سکوت کردند و پاسخی نمی دهند.

وی افزود: مسئولان دیپلماسی کشورمان و کشورهای همسایه باید به هر نحوی به رژیم صهیونیستی فشار وارد کنند و مانع از این جنایات گسترده شوند. مسئولان باید بدانند اگر پیمان نظامی نبندیم این جنایات همیشه ادامه پیدا می کند.

نماینده مردم تهران به کشورهای اسلامی پیشنهاد کرد که سفارت رژیم اشغال گر قدس را با سفارت فلسطین عوض کنند و همه کشورها به سوی تغییر ساختار سازمان ملل حرکت کنند.

این نماینده مجلس به راهپیمایی روز قدس در ایران اشاره کرد و گفت: همه مردم باید به صورت گسترده و با نشاط بیشتر در راهپیمایی امسال حضور پیدا کنند تا با حضور خود و حمایت از آنان باعث دلگرمی مردم بی گناه غزه شویم.

کوثری در ادامه نطقش به برخی از افطاری های برگزار شده از سوی وزارت علوم اشاره کرد و گفت: باعث تاسف است که برخی به بهانه افطاری از اهالی فتنه دعوت می کنند و در صحبت های خود نظام را نشانه گرفته اند.

وی افزود: این روزها برخی از رسانه ها در جریانات فتنه می کوبند و سایت کلمه به نفع وزیر علوم مطلب می نویسد و استیضاح وزیر علوم را خط قرمز قرار داده اند، بدانید که هیچ کاری نمی توانید بکنید.

نماینده مردم تهران در پایان نطقش در هشداری به مسئولان وزارت نیرو اظهار داشت: از همین امروز جهت رفع مشکل کمبود آب در تهران و شهرهای جنوب استان تهران اقدام اساسی کنید.

 

نظر شما