شناسهٔ خبر: 60807 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بازداشت ۳۸ نفر در جریان تظاهرات حمایت از فلسطین در پاریس

در پی برگزاری تظاهرات در حمایت از فلسطین در فرانسه، پلیس این کشور ۳۸ نفر را در جریان تظاهرات در شمال پاریس بازداشت کرد.

به گزارش نماینده به نقل از شبکه تلویزیونی «TF۱» ، علیرغم ممنوعیت برگزاری تظاهرات در حمایت از فلسطین از سوی پلیس پاریس، صدها تظاهرات‌کننده حامی فلسطین عصر روز گذشته در پاریس اقدام به برگزاری تجمع و تظاهرات کردند.

در جریان این تظاهرات که نهایتا به درگیری تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی انجامید، پلیس برای متفرق کردن تجمع‌کنندگان اقدام به استفاده از گاز اشک‌آور کرد و تظاهرات‌کنندگان نیز اجسامی نظیر سنگ و بطری به سوی نیروهای پلیس پرتاب کردند که این درگیری منجر به بازداشت شدن ۳۸ نفر از حامیان فلسطین شد.

طبق ارزیابی‌های اولیه، علیرغم ممنوعیت برگزاری تظاهرات در حمایت از فلسطین از سوی مقامات فرانسه، در تظاهرات روز گذشته در شمال پاریس حدود ۲ تا ۳ هزار نفر بمنظور اعلام حمایت خود از فلسطینیان غزه شرکت داشته‌اند.

حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه از ۱۷ تیر (۸ ژوئیه) آغاز شد. در این حملات دستکم ۳۵۸ نفر شهید و حدود دو هزار و ۷۰۰ نفر نیز مجروح شده‌اند. نزدیک به یک سوم قربانیان فلسطینی زنان و کودکان هستند.

نیروهای نظامی رژیم اسرائیل روز پنجشنبه (۲۶ تیرماه) در پی دستور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم برای آغاز مرحله جدید تهاجم علیه غزه حمله زمینی به این منطقه را آغاز کردند.

نوار غزه از سال ۲۰۰۷ در محاصره رژیم اسرائیل قرار دارد. این محاصره کاهش استانداردهای زندگی، سطوح بی‌سابقه بیکاری و فقر بی‌امان را برای ساکنان این منطقه به همراه داشته است.

مردم کشورهای مختلف در سراسر جهان با شرکت در تظاهرات «ضد اسرائیلی» جنایات تل آویو علیه فلسطینیان در نوار غزه را محکوم کرده‌اند. ترکیه، آلمان، کره جنوبی و مالزی برخی از کشورهایی هستند که در آنها تظاهرات ضد اسرائیلی برگزار شده است.

نظر شما