شناسهٔ خبر: 60795 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

در جلسه علنی امروز

مجلس برای تأمین نظر شورای نگهبان موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی را اصلاح کرد

وکلای ملت موادی از طرح اصلاح قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور را در جلسه علنی امروز برای تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور اعاده شده از شورای نگهبان را بررسی کردند.

وکلای ملت برای تأمین نظر شورای نگهبان تبصره الحاقی به ماده یک این طرح را به شرح زیر اصلاح کردند.

نظارت و بازرسی از نظر این قانون عبارت است از: مجموعه فعالیت‌های مستمر و منظم و هدف‌دار به منظور جمع‌آوری اطلاعات لازم درباره مراحل، حین و بعد از اقدامات دستگاه‌های مشمول قانون دو این قانون، تجزیه و تحلیل آنها، تطبیق عملکرد دستگاه‌ با اهداف و تکالیف قانونی و ارائه پیشنهادهای مناسب در جهت حسن جریان امور.

سازمان بازرسی همچنین می‌تواند قبل از اقدامات دستگاه‌های مذکور نیز اطلاعات لازم را جمع‌آوری کند.

بهارستاننشینان همچنین به منظور تأمین نظر شورای نگهبان، بندهای ۳ و ۴ ماده ۲ این طرح را حذف کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی این طرح، تبصره یک ماده ۸ را نیز اینگونه اصلاح کردند که تخلف از تکلیف مندرج در این ماده در خصوص عدم همکاری در ارائه اسناد و مدارک مورد نیاز موجب حبس از سه ماه و یک روز تا شش ماه یا انفصال موقت از خدمات دولتی و عمومی از سه ماه تا یک سال خواهد بود.

وکلای ملت تبصره الحاقی به ماده ۱۰ موضوع ماده ۸ را نیز به شرح زیر اصلاح کردند.

«در مواردی که پیشنهادهای سازمان برای جلوگیری از وقوع جرم، تکرار تخلف یا سوء جریان امور باشد و احراز در دادگاه صالح مشمول مجازات مقرر در تبصره یک ماده ۸ این قانون است».

نظر شما