شناسهٔ خبر: 60769 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آشتیانی ‌عراقی در نطق میان ‌دستور:

نباید پیشرفت کشور را به نتیجه مذاکرات گره زد/رونق اقتصادی با لبخند رضایت غربی‌ها حاصل نمی‌شود

رضا آشتیانی نماینده قم در مجلس گفت: نباید پیشرفت امور کشور را به مذاکرات هسته‌ای پیوند زد، چراکه رونق اقتصادی با لبخند رضایت غربی‌ها حاصل نمی‌شود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس حجت‌الاسلام والمسلمین رضا آشتیانی عراقی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: بار دیگر رژیم سفاک و جعلی صهیونیستی در تجاوزی وحشیانه و ظالمانه اقدام به تجاوز و کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌پناه غزه کرد و زخمی دیگر بر پاره تن جهان اسلام نشاند.

وی افزود: جای اندوه و بسی تأسف است که در این ظلم عظیم، مجامع بین‌المللی و سران کشورهای غربی و غول رسانه‌ای آنها، به جای محکومیت، از اقدامات ددمنشانه رژیم متجاوز صهیونیستی حمایت و جای ظالم و مظلوم را عوض کرده‌‌اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: جا دارد تا همه مسلمانان عالم در روز قدس به پا خیزند و در روز قدس امسال هر چه باشکوهتر از سال‌های قبل ندای مظلومیت مردم مظلوم غزه را فریاد بزنند و مدعیان حقوق بشر را به محاکمه بکشانند.

وی تصریح کرد:  یکی از دلایل این هجوم وحشیانه به مردم غزه می‌تواند انحراف افکار عمومی از اوضاع و اتفاقات شکل‌گرفته در عراق و موفقیت مردم و مقاومت در انتخابات سوریه با نتیجه غیرقابل قبول برای غرب و رژیم صهیونیستی باشد.

آشتیانی اضافه کرد: تحرکات داعش در عراق نشأت گرفته از نتایج انتخابات سوریه و انتقام از پیروزی مقاومت در این انتخابات و حذف نتیجه انتخابات سوریه از کانون توجهات بوده و هدف آنها در ادامه این یورش، ایجاد فتنه مذهبی در عراق و منطقه خاورمیانه است.

وی ادامه داد: ناکامی داعش در سوریه و خیزش آن در عراق و نتایج انتخابات این دو کشور موجب جری‌تر شدن گروه‌های تروریستی شده که این مسئله مهمی برای منطقه و عراق است که با توفیق الهی این فتنه توسط مردم عراق، مرجعیت شیعه و پارلمان این کشور و انتخاب هر چه زودتر نخست ‌وزیر و رئیس‌ جمهور خنثی خواهد شد.

نماینده قم در مجلس گفت: برنامه درازمدت آمریکا برای عراق تجزیه آن به سه کشور و تغییر در جغرافیای سیاسی خاورمیانه است و امروز منطقه و جهان به گفته رهبر معظم انقلاب در یک پیچ تاریخی قرار گرفته که به فضل الهی و بیداری و هوشیاری مسلمانان منطقه این نقشه نیز خنثی شده و پیروزی از آن مستضعفان جهان خواهد بود.

آشتیانی در ادامه عنوان کرد‌: از دولت استدعا دارم تا نگرانی‌های مد نظر رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید را در امور مختلف از جمله امور فرهنگی جدی بگیرد، مقصود از فرهنگ همان تعبیر رهبری است که می‌فرمودند فرهنگ یعنی فرهنگ اسلامی و انقلابی و ایجاد حرکت فرهنگی بر مبنای ارزش‌های اسلامی و با این تفسیر، رهبر انقلاب مشخص می‌شود که دولتمردان نه تنها در حل امور دنیوی مردم مسئول هستند، بلکه باید نگران آخرت مردم نیز باشند و بستر جامعه را برای این امر فراهم سازند.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه جدی گرفته شود که آن عین اعتدال و برکناری مسئولان مومن خلاف اعتدال است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان داشت‌: مذاکرات هسته‌ای یکی از مسائل مهم فعلی است که رعایت خطوط قرمز توسط رهبری مشخص شده و در ادامه مذاکرات باید بهره‌مندی از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و منابع ملی نیز تضمین شود.

آشتیانی خاطرنشان کرد: اینجانب به نوبه خود از زحمات تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تشکر می‌کنم، اما معتقدم نباید پیشرفت امور کشور را به مذاکرات پیوند زد و باید فارغ از مذاکرات امور کشور را به پیش برد و منتظر نتیجه مذاکرات نماند که اگر اینگونه شود، متضرر خواهیم شد، زیرا رونق اقتصادی تنها با لبخند رضایت غربی‌ها حاصل نمی‌شود، بلکه با فعال کردن ظرفیت‌های درونی کشور حاصل می‌شود.

وی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود  خواستار رسیدگی به آنها توسط مسئولان مربوطه شد.