شناسهٔ خبر: 60766 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

احمدی در نطق میان‌ دستور:

فرسایشی شدن مذاکرات هسته‌ای به سود تداوم تحریم‌هاست

نماینده دهلران در مجلس گفت: فرسایشی شدن مذاکرات هسته‌ای به نفع ملت نیست و به سود تداوم تحریم‌ها خواهد بود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس علی‌محمد احمدی، نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق میان ‌دستور خود در صحن علنی مجلس با اعلام انزجار از ددمنشی‌های رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه از توجه دولت و مجلس در اهتمام به مسائل اقتصادی کشور تشکر کرد و اظهار داشت: ارائه بسته خروج از رکود در شرایط موجود باید به دو بعد تورم و رکود ناظر باشد.

وی با اشاره به اینکه رکود و تحریم‌ها سبب کاهش ۳ و ۶ واحدی شاخص اقتصادی کشور در سال‌های ۹۱ و ۹۲ شد، افزود: ضمن تشکر از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان اعلام می‌کنیم که فرسایشی شدن مذاکرات به نفع ملت نیست و به سود تداوم تحریم‌ها خواهد بود.

احمدی قاچاق کالا و بخش غیرمولد در اقتصاد و نیز ضعف تحقیق و توسعه و افزایش نرخ نهاده‌ها را منجر به تشدید شرایط رکود و تورم خواند و خاطرنشان کرد: هر بسته‌ای از سوی دولت برای کاهش رکود باید ترکیبی از سیاست‌های پولی و مالی باشد.

وی با اشاره به اینکه در قانون آمایش سرزمین و پایداری محیطی تصریح شده است که رفع تبعیض‌ها در مناطق برخوردار و غیربرخوردار باید یکسان باشد، تصریح کرد: متأسفانه هرچه جلوتر رفته‌ایم شکاف این دو گروه از مناطق بیشتر شده است.

نماینده مردم دهلران در مجلس با تشکر از دولت بابت ارائه طرح تحول سلامت گفت: دسترسی همه مردم به این امکان و نیز مشکل کمبود پزشک در مناطق روستایی ضعف این طرح است.

وی با هشدار نسبت به تکرار سناریوی تزریق منابع و ارائه خدمات بی‌کیفیت در مورد مشکلات حوزه انتخابی خود ادامه داد: ایلام بالاترین نرخ بیکاری را تجربه می‌کند و هیچ راهبرد مشخصی برای توسعه در این استان وجود ندارد.

احمدی در پایان یادآور شد: کارخانجات پتروشیمی، سیمان و ان‌جی‌ال که می‌توانستند تأثیر بسزایی در توسعه استان و اشتغال مردم این استان داشته باشند رو به تعطیلی رفته‌اند.

نظر شما