شناسهٔ خبر: 60761 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جلالی در یک نشست خبری عنوان کرد

حضور ۷ رئیس مجلس در اجلاس تروئیکای بین‌المجالس کشورهای اسلامی

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس از حضور هفت رئیس مجلس از کشورهای اسلامی در اجلاس تروئیکای بین‌المجالس کشورهای اسلامی خبر داد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در نشست خبری که صبح امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به حمله وحشیانیه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اظهار داشت: منطقه غزه سال‌هاست که در محاصره قرار دارد و این محاصره به گونه‌ای است که کسی نمی‌تواند امکانات انسانی اعم از غذا، دارو و کمک‌های بشردوستانه را به دلیل محدودیت‌های صهیونیست‌ها برای آنها ارسال کند.

وی افزود: در اوج گرفتاری‌های چند سال گذشته، در ماه مبارک رمضان و در حالی که مردم روزه‌دار هستند، شاهد حملات هولناک رژیم صهیونیستی و شهادت صدها نفر از مردم غزه که بخشی از آنها کودکان، زنان و کهنسالان هستند، بودیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ادامه داد: جمعیت زیادی از مردم غزه مجروح شدند که به دلیل نبود امکانات بهداشتی در وضعیت خوبی قرار ندارند.

جلالی گفت: ما در مقابل این جنایات شاهدیم که مجامع بین‌المللی سکوت کرده‌اند و بسیاری از مقامات کشورهای قدرتمند در موضع‌گیری‌های خود جنایات صهیونیست‌ها را نادیده می‌گیرند، از آن دردآورتر سکوت مجامع مربوط به کشورهای اسلامی همچون سازمان تعاون اسلامی است و این سکوت باید شکسته شود.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی و لاریجانی رئیس اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی است و از این منظر در کوتاه مدت کاری که می‌توان انجام داد تشکیل اجلاس تروئیکای بین‌المجالس کشورهای اسلامی است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این تروئیکا متشکل از رئیس فعلی یعنی ایران، رئیس اجلاس کشور سودان و رئیس بعدی اجلاس یعنی کشور مالی خواهد بود البته می‌توان این اجلاس را نیز به صورت باز برگزار کرد که برخی از کشورهای دیگر نیز حضور خود را در این اجلاس اعلام کرده‌اند.

جلالی با تأکید بر اینکه هنوز تعداد کشورهای شرکت کننده در این اجلاس نهایی نشده است، گفت:‌ تا کنون حضور هفت رئیس پارلمان از کشورهای مالی، ترکیه، سودان، پاکستان، فلسطین، سوریه و عراق قطعی شده است. از کشور لبنان نیز در سطح یک هیأت عالیرتبه در این اجلاس حضور خواهند یافت.

وی افزود:‌ این جلسه روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد و پس از سخنرانی رؤسای مجالس قطعنامه پایانی ارائه خواهد شد.

جلالی ادامه داد: البته در این میان از کشورهای دیگری همچون کویت، ‌امارات، قطر، مالزی و اندونزی نیز دعوت شده است که ما امیدواریم ظرف امروز و فردا این کشورها حضور خود را در این اجلاس روشن کنند.

نظر شما