شناسهٔ خبر: 60707 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کریمی قدوسی :

سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به کشورهای منطقه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از سفر کمیسیون امنیت ملی مجلس به کشورهای منطقه خبر داد و گفت: آرامش در منطقه با فعال‌کردن دولت‌های منطقه ایجاد می‌شود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس جواد کریمی‌قدوسی در ارتباط با هدف از سفر هیئت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به کشورهای قطر، عمان و کویت، اظهار داشت: محور تلاش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در هفته گذشته، فعالیت دیپلماتی پارلمانی در ارتباط با موضوع غزه بود.

وی ادامه داد: در این راستا نخستین گام، دعوت از نماینده فلسطین، حماس و جهاد اسلامی در ارتباط با گزارشی از وضعیت منطقه بوده و گام بعدی نیز نشست ساختار پارلمان‌های مجالس اسلامی بود که این نشست را رئیس مجلس شورای اسلامی ایران برگزار می‌کند و هدف از سفرهای مذکور نیز در راستای تحرک پارلمان و کمیسیون، برای موضوع غزه و فعال کردن دولت‌های منطقه برای ایجاد آرامش در منطقه است.

ایران نیاز خود را تشخیص می‌دهد و نیازی به تصمیم دیگران نیست

کریمی قدوسی در خصوص اظهارات اخیر جان کری و تعیین حد و مرز غنی‌سازی برای ایران، عنوان کرد: تشخیص نیاز جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با غنی‌سازی بر عهده جمهوری اسلامی ایران و مسئولان متخصص هسته‌ای آن است.

وی تصریح کرد: در این راستا رهبر معظم انقلاب نیز به این مسئله تأکید کردند که مسئولان جمهوری اسلامی ایران و سازمان انرژی اتمی آن، خود باید نیاز خویش را به غنی‌سازی تشخیص دهند و در این زمینه اکنون نیاز ایران برای تولید سوخت نیروگاه اتمی ۱۹۰ هزار سانتریفیوژ است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با این تأکید مقام معظم رهبری که خود فصل‌الخطاب‌ است، دیگر غربی‌ها نمی‌توانند برای ایران تصمیم بگیرند که نیاز ایران به غنی‌سازی باید چه میزان باشد، چراکه نیاز را مصرف‌کننده خود تشخیص می‌دهد.

این مسئول در پایان متذکر شد: رهبر معظم انقلاب در ارتباط با غنی‌سازی در سایت «فردو» نیز فرمودند که این غنی‌سازی نیز باید ادامه یابد و در این راستا در مجلس در بیانیه‌ای با امضای ۲۰۰ نفر، تمام خطوط قرمز در این زمینه مشخص شده است و هر توافقی در این زمینه که می‌خواهد صورت بگیرد، باید طبق قانون اساسی به تصویب مجلس برسد.

نظر شما