شناسهٔ خبر: 60669 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رویس: تمدید مذاکرات، پیشرفت نیست/دولت باید از کنگره به دلیل تحریم‌ ایران متشکر باشد

«اد رویس» بلافاصله پس از اعلام توافق ایران و ۱+۵ برای تمدید مهلت مذاکرات هسته‌ای، با صدور بیانیه‌ای ایران را به بازی «پلیس خوب، پلیس بد» برای خریدن زمان متهم کرد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس «اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا پس از اعلام رسمی تمدید مهلت مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱+۵، با صدور بیانیه‌ای ایران را به اجرای بازی «پلیس خوب، پلیس بد» برای خریدن زمان بیشتر متهم کرد.

این نماینده جمهوری‌خواه کنگره با بیان اینکه تمدید مذاکرات را «پیشرفت نمی‌دانم»، گفت: «به نظر می‌رسد ایرانی‌ها با روش پلیس خوب، پلیس بد، زمان بیشتری خریده‌اند... با ادامه چرخش سانتریفیوژها ایران تصور می‌کند که زمان به نفع آن‌هاست.»

وی افزود: «افزایش فشارهای اقتصادی بر ایران، دست ما را (در مذاکرات) تقویت می‌کند، اما دولت با این حرف مخالف است. اما آن‌ها باید از تلاش‌های کنگره برای افزایش فشارهای اقتصادی بر ایران، ممنون باشند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «هر توافقی را باید بر اساس شایستگی‌های فنی آن مورد ارزیابی قرار داد، نه آنطور که برخی می‌گویند، بر اساس امید به همکاری با ایران در مسئله عراق یا موضوعات دیگر. فعالیت‌های ایران در حمایت از تروریسم، از جمله انتقال غیرقانونی تسلیحات به حماس، موجب شده تا نیاز به سطوح بالاتری از راستی‌آزمایی در هر توافقی وجود داشته باشد.»

رویس پیش از این هم بارها خواستار اقدامات سختگیرانه در قبال ایران و تشدید تحریم‌ها شده بود. وی در حالی ایران را به ایجاد فضای «پلیس خوب، پلیس بد» متهم می‌کند که پیشتر بسیاری رویکردهای دوگانه کنگره و دولت آمریکا را نوعی تقسیم کار برای امتیازگیری از ایران دانسته‌اند.

نظر شما