شناسهٔ خبر: 60598 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

در گفت‌وگوهای جداگانه تلفنی با رمضان عبدالله و خالد مشعل

لاریجانی: ایران به هر نحوه ممکن از مبارزات ملت فلسطین حمایت می‌کند

علی لاریجانی رئیس مجلس تأکید کرد: ملت بزرگ ایران در همه شرایط در کنار مردم مظلوم فلسطین بوده و خواهد بود و از مبارزات حق‌طلبانه آنها حمایت می‌کند.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم علی لاریجانی رئیس مجلس شوری اسلامی عصر روز گذشته (۲۶ تیرماه) در گفت‌وگوهای تلفنی جداگانه با آقایان رمضان عبدالله دبیرکل جنبش اسلامی فلسطین و خالد مشعل دبیر سیاسی جنبش حماس پیرامون آخرین تحولات فلسطین به ویژه اوضاع غزه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

علی لاریجانی با اشاره به حملات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به فلسطین گفت: بی‌تردید ملت فلسطین در این مقاومت مجاهدانه پیروز خواهند بود و در آینده نقش اساسی در تعیین تکلیف مسایل منطقه ایفا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه کشورهایی که تا به حال قدرت مقاومت را منکر بوده‌اند در این مبارزه درک درستی از قدرت محور مقاومت پیدا کردند، گفت: رژیم صهیونیستی در این حملات خود هرچند سبوعانه عمل کرد، اما به دلیل محاسبات غلط و پایداری و ایستادگی نیروهای مقاومت با یک شکست جدی مواجه شده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: کشورهای اسلامی باید در این شرایط با کنار گزاردن اختلافات از مقاومت مظلومانه مردم فلسطین حمایت کنند.

وی تصریح کرد: ملت بزرگ ایران در همه  شرایط در کنار مردم مظلوم فلسطین بوده و خواهد بود و به هر نحوه ممکن از مبارزات حق طلبانه آنها حمایت می‌کند.

براساس این گزارش آقای رمضان عبدالله دبیرکل جبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگوی خود با رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان قدرت نیروی مقاومت در مبارزه با رژیم صهیونیستی تاکید کرد: مردم مقاومت فلسطین در این مبارزه پیروز خواهند شد و ثمرات این مقاومت و پیروزی را می‌دانند.

وی با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم فلسطین گفت: حمایت‌های بی‌دریغ جمهوری اسلامی ایران از مردم فلسطین در همه شرایط نقش بسیار مهمی در پایداری و ایستادگی ملت فلسطین و به ویژه نیروهای مقاومت داشته است.

وی اطمینان داد: این مبارزه به زودی به پیروزی ملت فلسطین منجر خواهد شد و کشورهای منطقه باید تلاش کنند از  مردم فلسطین در این مبارزه حق‌طلبانه حمایت کنند.

آقای خالد مشعل دبیر سیاسی جنبش حماس نیز در گفت‌وگوی تلفنی خود با رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از حمایت مستمر آقای لاریجانی از آرمان فلسطین گفت: جمهوری اسلامی ایران در همه شرایط از مبارزه مردم مسلمان فلسطین حمایت کرده و این امر نقش اساسی در موفقیت‌ها و پیروزی‌های مردم فلسطین داشته است.

وی افزود: نیروهای مقاومت اعم از جهاد اسلامی فلسطین، حماس و سایر نیروهای مبارز ما در کمال همبستگی و همکاری با یکدیگر در مقابل تهاجم همه‌جانبه نیروی صهیونیستی ایستاده و به امید پیروزی دست خواهند یافت.

خالد مشعل در ادامه تصریح کرد: ملت‌های مسلمان در کشورهای اسلامی باید با کنار گذاشتن اختلافات از مردم فلسطین به ویژه غزه از این میدان جهاد و مبارزه حمایت کنند.

وی همچنین سلام های گرم و  و برادرانه ملت فلسطین و نیروهای مقاومت فلسطین را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

نظر شما