شناسهٔ خبر: 60540 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

هيتسفلد:

بوندس‌ليگا برنده واقعی جام‌جهانی بود

جام جهانی سرمربي پيشين سوئيس بر اين باور است که ليگ دسته اول فوتبال باشگاه‌هاي آلمان برنده واقعي جام جهاني 2014 بوده است.

به گزارش نماینده، اوتمار هيتسفلد، سرمربي پيشين تيم ملي فوتبال سوئيس که در پي حذف اين تيم از رقابت‌هاي جام جهاني ۲۰۱۴ برزيل در مرحله يک‌هشتم نهايي براي هميشه اعلام بازنشستگي کرد، به سايت رسمي «بوندس‌ليگا» گفت: از نظر من بوندس‌ليگا برنده واقعي جام جهاني ۲۰۱۴ بود. بازيکناني که در بوندس‌ليگاي آلمان بازي مي‌کنند در برزيل خوش درخشيدند و ستارگان ليگ برتري و لاليگايي نتوانستند آنطور که بايد خودي نشان دهند. 

به نقل از تسنيم، در تيم منتخب جام جهاني ۲۰۱۴ نام شش بازيکن از باشگاه‌هاي آلماني ديده مي‌شد که پنج نفر آنها عضو تيم بايرن مونيخ بودند. 

سرمربي پيشين بايرن مونيخ تصريح کرد: بازيکنان بايرن بيشتر از بازيکنان باشگاه‌هاي ديگر در جام بيستم حضور داشتند و تنها بازيکنان بايرني آلمان نبودند که در اين تورنمنت خوش درخشيدند. به نمايش آرين روبن در تيم هلند نگاه کنيد. او در هر بازي اين تيم عملکرد فوق‌العاده‌اي داشت. دانيل فن‌بويتن و ژردان شاقيري هم به ترتيب عملکرد خيلي خوبي در تيم‌هاي بلژيک و سوئيس داشتند. 

وي افزود: تمامي آنها در تيم‌هاي ملي کشورشان بازيکنان کليدي به شمار مي‌رفتند و عملکرد خوبي داشتند. بازيکنان بايرن بيشترين گل‌ها را در جام جهاني ۲۰۱۴ به ثمر رساندند که نشان مي‌دهند مهمترين بازيکنان جهان فوتبال هستند. 

هيتسفلد ۶۵ ساله در پايان خاطرنشان کرد: هيچکدام از تيم‌هاي ديگر قادر نبودند به اندازه آلمان پيشرفت کنند. ژرمن‌ها چندين بازيکن خود را پيش از شروع اين تورنمنت از دست دادند و فشار زيادي روي آنها بود. با اين حال ژرمن‌ها عملکرد خوبي داشتند شايد به خاطر اينکه جام بيستم آخرين فرصت برخي بازيکنان اين تيم براي کسب عنوان قهرماني جام جهاني ۲۰۱۴ بود. 

سرمربي پيشين تيم ملي سوئيس همچنين تصريح کرد: اين تيم آلمان کاملاً پخته است و نشان داد که آماده جدال در هر رقابتي است. آلمان‌ها از کيفيت خوبي برخوردار بودند و حق‌شان بود که به قهرماني برسند.

نظر شما