شناسهٔ خبر: 60226 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

موافقت سریع کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با طرح آتش‌بس مصر

هنوز چند ساعت از ارائه طرح آتش‌بس مصر نگذشته است که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با تشکیل جلسه اعلام کرد که اعضای کابینه با طرح آتش‌بس مصر موافقت کرده‌اند. گروه‌های فلسطینی هنوز این طرح را نپذیرفته‌اند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در پایان جلسه صبح امروز خود اعلام کرد که با طرح آتش‌بس مصر موافقت کرده است اما خبرهای رسیده از گروهک‌های فلسطینی نشان می‌دهد که این طرح هنوز مورد قبول آنها قرار نگرفته است.

در عین حال رسانه‌های اسرائیلی گزارش کردند که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که در عین حال حملات ارتش به غزه ادامه می‌یابد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفته است که فعالیت عملیاتی ما مانند چند روز گذشته ادامه می‌یابد و حملات در ساعات آینده نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

در عین حال گروه‌های فلسطینی از جمله جنبش جهاد اسلامی و جنبس حماس اعلام کرده‌اند که هنوز این طرح را نپذیرفته‌اند.

سخنگوی حماس اعلام کرده است که اگر طرح مصر خواسته‌های مردم فلسطین مبنی بر پایان حصر غزه و همچنین توقف حملات را تأمین نکند، طرف فلسطینی با این طرح مخالفت می‌کند.

همچنین «زیاد النخاله» معاون دبیر کل جنبش جهاد اسلامی در واکنش به انتشار خبرهای پیشنهاد آتش‌بس از سوی مصر اعلام کرد که تا زمان رسیدن به یک توافق آتش‌بس واقعی پشت میز مذاکره پرتاب موشکها ادامه خواهد یافت.

وی گفت که انتظار حداقل ما برای آتش‌بس پایان تجاوزات زمینی، هوایی و دریایی به نوار غزه و نیز پایان محاصره آن است.

وی خطاب به کشورهای اتحادیه عرب اعلام کرد که اعراب امروز می‌توانند به قدرت مقاومت اطمینان کنند و تصمیمی در حد و اندازه آن بگیرند.

برچسب‌ها:

نظر شما