شناسهٔ خبر: 59824 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کلاته مطرح کرد

نادیده گرفتن نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط وزیر علوم

فرجی دانا

به گزارش نماینده به نقل از فارس عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: نحوه انتخاب روسای دانشگاه‌ها توسط وزیر علوم باعث می‌شود نقش قانونی شورای عالی انقلاب فرهنگی در تایید روسای دانشگاه نادیده گرفته ‌شود.

بهروز کلاته عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به عملکرد وزارت علوم در دولت یازدهم گفت: متاسفانه با توجه به مسائل سیاسی و حاشیه‌ای که درون کشور وجود دارد و همچنین مسائل بین‌المللی، پیشرفت و رشد علمی در دانشگاه‌ها به حاشیه رفته است.

کلاته با بیان اینکه وزارت علوم به نوعی به کمرنگ شدن فضای علمی دانشگاه‌ها دامن می‌زند، ادامه داد: اگر بخواهیم خوش‌بینانه به عملکرد وزرات علوم نگاه کنیم باید بگوییم که این وزارتخانه ناآگاهانه آتش‌بیار معرکه شده‌ است و در زمین دشمن بازی می‌کند.

وی به نحوه انتخاب روسای دانشگاه‌ها توسط وزیر علوم انتقاد کرد و تصریح کرد: نحوه انتخاب روسای دانشگاه‌ها از سوی وزارت علوم بیش از آنکه به رشد علمی دانشگاه‌ها کمک کند متاسفانه دانشگاه‌ها را به یک محفل سیاسی تبدیل می‌کند و این روش به نوعی سیاسی بازی را برای رسیدن به صندلی ریاست در بین اعضای هیات علمی رواج می‌دهد.

به گفته کلاته، نحوه انتخاب روسای دانشگاه‌ها توسط وزیر علوم به نوعی اعضای هیات علمی را در مقابل شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار می‌دهد و فراتر از آن نقش قانونی شورای عالی انقلاب فرهنگی نادیده گرفته می‌شود.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه دلایل نگرانی مجلس از وزیر علوم به خاطر عملکردش به جا و منطقی است، خاطرنشان کرد: مشکلاتی که در عملکرد وزارت علوم وجود دارد با تعامل وی با مجلس و برطرف شدن برخی موارد توسط  وزارت علوم قابل حل است و فقط اراده فرجی‌دانا را می‌طلبد و در صورتی که این اراده از سوی وزیر علوم وجود داشته باشد به نظر می‌رسد که بحث‌های موجود برطرف شود.

کلاته در ادامه اظهار داشت: وزیر علوم باید با تعامل و هم‌فکری با نمایندگان مجلس و دلسوزان نظام برای برطرف کردن مشکلات اقدام کند و مطمئنا اگر فرجی‌دانا رویه گذشته خود را تغییر دهد یک‌بار دیگر هم می‌تواند نظر و رای مثبت نمایندگان را جلب کند ولی با ادامه این رویه رشد علمی کشور با مشکلات جدی روبرو خواهد شد.

وی در خاتمه گفت: امیدواریم فرصتی را که نمایندگان مجلس برای تغییر رویه به فرجی دانا داده‌اند باعث نشود ماموریت وی تکمیل شود، فرجی دانا باید با استفاده از این فرصت مشکلات گذشته خود را جبران کند.

برچسب‌ها:

نظر شما