شناسهٔ خبر: 59822 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حدادعادل در جمع ۶۰۰ نفر از اساتید دانشگاهی:

دعوای شخصی با وزیر علوم نداریم / استیضاح جنگ قدرت نیست

حدادعادل

به گزارش نماینده به نقل از فارس؛ غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شب گذشته در جمع ۶۰۰ تن از اساتید بسیجی دانشگاهی در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: دین برای آن آمده که مشکل اصلی بشر را حل کند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه مشکل بشر در درجه اول علم و جهل نیست بلکه تقوا و بی‌تقوایی است، تصریح کرد: تسلط بر طبیعت مادامی که بشر در طبیعت خود مسلط نشده باشد او را نجات نخواهد داد.

وی با تأکید بر اینکه انبیاء الهی آمده‌اند تا به انسان یادآوری کنند قبل از آنکه بر طبیعت مسلط شوند اول باید بر طبیعت خود و در واقع بر هوای نفس غلبه کنند، افزود: انسان هیچ نسبتی از نظر محدودیت‌های جسمی و روحی با خالق خود ندارد؛ خالق ما از هر حیث نامتناهی است و ما از هر حیث محدودیم.

حدادعادل در عین حال تنها یک نشانه را در انسان عنوان کرد که او را شبیه خالق می‌کند و آن بی‌نهایت‌طلبی است؛ اراده و تمایلات انسان نامحدود است و این نقطه مقابل همه حیوانات به شمار می‌رود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انبیاء آمده‌اند تا تقوی را به ما بیاموزند، یادآور شد: مشکل بشر این است که امروز فکر می‌کند همه چیز به دور خود او بچرخد اما انبیاء آمده‌اند تا ببینند همه چیز را برای خود نخواهید.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: بسیجی واقعی کسی است که بر هوای نفس خود غلبه کند؛ بسیجی‌ها ابتدا در عالم درون خود بر خود مسلط شده و هوای نفس را مهار می‌کنند و بعد سراغ جامعه، دانشگاه و دیگران می‌روند.

حدادعادل با تأکید بر اینکه دشمن واقعی آن است که در درون ما وجود دارد، افزود: این ماه مبارک رمضان باید وسیله‌ای باشد که بیش از هر ماه دیگر بتوان با خواندن قرآن و پرهیز از گناه تسلط بر خویشتن را رشد دهیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس به دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس اشاره و اضافه کرد: ایشان بیاناتی را داشتند که مقصود از آنها این بود که تلاش، مجاهده و مبارزه در راه است و تمام نشده و هیچ وقت هم تمام نمی شود.

وی با بیان اینکه صد سال از جنگ جهانی اول می‌گذرد و به نظر می‌رسد دوباره نقشه‌ای برای جهان اسلام و منطقه نفت‌خیز که نام آن خاورمیانه است دارند، گفت: ببینید در سوریه و مصر چه کردند و در عراق و افغانستان چه می‌کنند.

حدادعادل اضافه کرد: در غزه مردم روزه‌دار بر سر سفره افطار هستند که موشک‌های صهیونیستی خانه آنها را ویران و خانواده‌ها را شهید می‌کند. جهان اسلام و دنیای عرب به چه درجه‌ای از انحطاط رسیده و گویی خاک مرگ بر سرش پاشیده شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه این حکام فاسد با کشورهای اسلامی چه کردند یادآور شد: بیداری اسلامی را به جای اینکه متوجه دشمنان اسلام کنند از طریق تکفیری‌های نادان به درون جهان اسلام کشانده و جنگ مذهب علیه مذهب و شیعه علیه سنی به راه انداختند.

وی تصریح کرد: در یک طرف داعش در عراق فتنه می‌کند و از یک طرف اسرائیل غزه را بمباران کرده است آن وقت چشم همه دنیا به تلویزیون است که برای شکست برزیل از آلمان ملت‌ها گریه می‌کنند اما کسی اشکی برای مظلومان فلسطین در غزه و همچنین مردم عراق نمی‌ریزد.

حدادعادل بر همین اساس گفت که شورای امنیت هم بعد از مدت‌ها رذالت رژیم اسرائیل یک جلسه بی‌خاصیت تشکیل داده و آقای بانکی‌مون لفاظی بی‌خاصیتی می‌کند و دیگر هیچ. نفتی است که از این طرف می‌رود و بمبی است که می‌آید.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: در این میان یک کشور است که صادقانه از رهبری آن کشور تا ملتش حرف مستقل اسلامی و انسانی می‌زند و در برابر سلطه شوم استکبار غرب تسلیم نشدند و آن ملت بزرگ ایران است که این را باید قدر دانست.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان ولایت فقیه که ستون خیمه انقلاب است را نشانه گرفته‌اند، گفت: همه باید با وحدت کلمه پشت سر رهبری باشیم. دشمن خواب‌‌های بسیاری برای ما دیده و نباید تصور شود که فتنه‌ها در مصر، عراق و سوریه است. در ایران هم دست به تهاجم فرهنگی می‌زنند و ناامید از این نیستند که دوباره بتوانند به ایران بازگردند و سلطه قبل از انقلاب را تجدید کنند.  

حدادعادل با تأکید بر اینکه شما استادان بسیجی باید بسیجی‌وار در دانشگاه‌ها باشید و دشمن را از اینکه با جنگ نرم افکار نسل جوان را از حقیقت منصرف کند ناامید کنید افزود: این وظیفه همه ماست و این مبارزه‌ای است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند تمام نشده است. هر چه پیشرفت کنیم قدرت بیشتری می‌یابیم و فشار بیشتر می‌شود چرا که آنها خطر را بیشتر می‌بینند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دانشگاه‌ها وضع حساسی دارند، اظهار داشت:‌ما با وزیر علوم دعوای شخصی نداریم و به شخصیت علمی وی احترام می گذاریم؛ انتظار ما از وزیر علوم در مجلس این است که کاری در وزارت علوم نشود که دوباره حوادث تلخ سال ۷۸ و ۸۸ تکرار بشود.

وی ادامه داد: در سال ۷۸ بنده در مجلس ششم و در صف اول مشاهده حوادث بودم در ۱۸ تیر؛ سال ۸۸ و آن فتنه را نیز همه به یاد داریم.

حدادعادل تصریح کرد: ما از رئیس‌جمهور که شعار اعتدال را عنوان کرده و از وزیر علوم درخواست‌مان در درجه اول این بوده و هست که آن آرامشی که مستلزم کار دانشگاهی است و رهبری در روز تنفیذ ریاست جمهوری گفتند و در هفته جاری نیز مطرح کردند، آن آرامش حفظ شود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس اضافه کرد: ما به سراغ وزیر علوم نرفته‌ایم که از باند، جریان، جناح یا حزب ما رئیس دانشگاه بگذارند بلکه حرف ما این است کسانی که آزموده‌ شده‌اند و دیدیم چه کردند اینها را در دانشگاه مسلط نکنید البته وزیر علوم هم همیشه می‌گوید من نمی‌خواهم چنین کاری کنم اما تصور بسیاری از نمایندگان این نیست.

وی با بیان اینکه داستان استیضاح علت اصلی‌اش همین است، ادامه داد: جنگ قدرت نیست؛ ما رسما در جلسه‌ای که با وزیر علوم داشتیم گفتیم که کسی در مجلس عقده استیضاح ندارد ما نمی‌خواهیم با استیضاح یک وزیر اثبات وجود کنیم.

حدادعادل با بیان اینکه اگر به این دلیل که در انتخابات شکست خورده‌ایم از این رو بخواهیم وزرا را استیضاح کنیم خیلی پستی به شمار می‌رود، گفت: حرف ما حرف انقلاب است؛ برای اینکه هم وزیر علوم فرصت بیشتری داشته باشد تا تقاضاهای استیضاح‌کنندگان را برآورده کند و هم در مجلس این امکان پیدا نشود که عده‌ای از نمایندگان در برابر عده‌ای دیگر قرار گیرند جلسه‌ای تشکیل و قرار شد که یک ماه فرصتی با حسن نیت دو طرف و به قصد حل مسئله داده شود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد:‌ از رئیس مجلس هم خواسته شد تا یک ماه بعد این جلسه را تکرار کند و سنجشی صورت گیرد که آیا پیشرفتی حاصل شده و امیدی هست یا نه.

وی تأکید کرد: هیچ کس در مجلس نماینده‌تر از کسی دیگر نیست؛ ۱۰ نفر می‌توانند طبق آیین‌نامه هر وزیری را که خواستند استیضاح کنند اما این حقی که در آیین‌نامه است وقتی به نتیجه می‌رسد که هم سنجیده اعمال شود و هم مدیریت شود.

حدادعادل ادامه داد: اگر گاهی تغییری در برنامه داده شده و یا جلسه‌ای گذاشته می‌شود برای این است که کار منصفانه، خدایی، سنجیده و به جا و به موقع انجام شود.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۰۱:۵۴عرب سرخي 0 0

    سخنان جناب آقاي حداد، نظر قاطبه مردم مسلمان و انقلابي ايران مي باشد.لذا حداقل انتظار از مسئولين محترم اين است كه تمام مساعي خويش را در حفظ و ايجاد آرامش هرچه بيشتر به كار بسته و اجازه ندهند بار ديگر افراطيون و ورشكستگان سياسي محيط مقدس علم و دانش و دانشگاه را عرصه سياست بازي هاي خود نمايند...
                                

نظر شما