شناسهٔ خبر: 59697 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

زنده به گور کردن به سبک مدرن

پس از بسته شدن تمامی راه‌های ورود و خروج به نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی و دولت مصر اوضاع داخلی مردم غزه به وضعیت بحرانی رسیده است و مردم در زمینه‌های مختلف با مشکل مواجه شده‌اند.

به گزارش "نماینده"، سایت دیدبان در گزارشی آورده است: نوار غزه منطقه ای واقع در شمال غربی کشور فلسطین اشغالی است. مساحت این منطقه 360 کیلومتر مربع است یعنی یک شانزدهم استان البرز که کوچکترین استان ایران است.

امروزه مردم این منطقه کوچک در مضیقه قرار گرفته اند. آنان با مشکلات متعددی مواجه شده اند. آنها در از بین بردن زباله، تامین آب آشامیدنی، تامین غذا و نیازهای ضروری دیگر زندگی با مشکل مواجه شده اند.

این مشکل پیش زمینه ای تاریخی دارد. پس از پیروزی حماس در انتخابات در سال 2007 رژیم صهیونیستی راه های ارتباطی این منطقه را با سایر ملل جهان قطع کرد. رژیم صهیونیستی حتی رابطه این منطقه را با سازمانهای بین المللی امداد و خبرنگاران نیز قطع کرده است. به این ترتیب رابطه یک میلیون و پانصد هزار نفر مردم ساکن غزه با جهان بیرون کاملا قطع شد.

رژیم غاصب صهیونیستی ابتدا راه های زمینی ای که در اختیار داشت را بر روی مردم غزه بست. یعنی آن را از سمت شرق شمال محاصره کرد. سپس راه دریایی ای که به سواحل غزه ختم می شد را نیز بست و اجازه نزدیک شدن هیچ شناوری را به سواحل غزه نمی دهد. تنها راه ارتباطی ساکنین نوار غزه با جهان بیرون از راه مصر و گذرگاه رفح بوده است. در زمان دولت حسنی مبارک، به خاطر رابطه نزدیک مبارک با صهیونیست ها گذرگاه رفح بسته بود و اجازه عبور و مرور به مردم غزه داده نمی شد. پس از سقوط مبارک نیز برای مدتی در زمان محمد مرسی این مسئله مطرح شد که گذرگاه رفح گشوده شود اما این امر انجام نشد. در این مدت هرچند مردم غزه از راه زمینی و دریایی نمی توانستند با جهان بیرون در ارتباط باشند؛ اما از طریق حفر تونل های زیر زمینی با مصر در ارتباط بودند و وسایل مورد نیاز خود را از این راه تامین می کردند. اما پس از کودتا علیه حکومت محمد مرسی اوضاع تغییر کرد. حاکمان مصر در خواست اسرائیل را اجابت کردند و تونل های زیر زمینی ای که مردم غزه از طریق آن با مصر در ارتباط بودند را از بین بردند. به این ترتیب محاصره نوار غزه کامل شد و دیگر ارتباط آنها با جهان بیرون به صورت کامل قطع شد. این امر باعث شد تا حتی مردم مظلوم غزه در برآورده کردن نیازهای بسیار ضروری خود با مشکل مواجه شوند. نیاز های اساسی مردم زندگی در آنجا را مختل کرده است.
 

نظر شما