شناسهٔ خبر: 59498 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رسایی:

نگاه سیاسی در مواجهه با طرح کاهش ساعت کاری در رمضان/ تفاوت دیدگاه‌های معاونان رئیس‌جمهور

حمید رسایی

به گزارش نماینده به نقل از فارس نماینده تهران در مجلس با اشاره به طرح کاهش ساعت کاری در ماه رمضان گفت: برخی‌ می‌گفتند تصویب این طرح یعنی بازگشت به دوره احمدی‌نژاد و معنای آن این است که کار احمدی‌نژاد در کاهش ساعت کار درست بوده، به همین دلیل ما باید مخالفت کنیم.

حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و یکی از طراحان طرح کاهش ساعت کار کارکنان دولت در ماه مبارک رمضان  گفت: بر اساس این طرح به دولت اجازه داده می‌شد تا در این ماه با توجه به توصیه‌های دینی و شرایط آب و هوایی، ساعت کار کارکنان دولت را از ۴۴ ساعت به ۳۴ ساعت تقلیل دهد که متأسفانه ۱۰۲ نفر از همکاران به فوریت آن رأی دادند و فقط چند رأی کم آورد.

رسایی افزود: با پیشنهاد تکمیلی که اداره تدوین قوانین مجلس اضافه کرده بود و در صورت تصویب فوریت، آن را جایگزین می‌کردیم، این تقلیل ساعت کار علاوه بر کارمندان دولت شامل کارگران هم می‌شد و شامل قانون کار هم می‌شد.

وی با بیان اینکه مسئولان دولت قبل بر اساس برداشتی که از قانون خدمات مدیریت کشوری داشتند، خودشان رأسا تصمیم به کاهش ساعت کار کارمندان و کارگران زیر نظر دولت در ماه رمضان می‌گرفتند، یادآور شد: مجلس هشتم با این تصمیم مخالف بود و آن را غیر قانونی می‌دانست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دولت یازدهم هر چند سال قبل دولت به این روش عمل کرد و ساعت کار کارکنان دولت را کم کرد، ولی امسال به یکباره با شروع ماه رمضان اعلام کرد برداشتی که از قانون دارد این است که نمی‌تواند ساعت کار را کم کند، البته با وجود این تصمیمی که اعلام می‌کرد متأسفانه امروز وقتی این طرح در صحن علنی مطرح شد، مشاهده کردم که معاون پارلمانی رئیس جمهور در مخالفت با این طرح فعال شد و برخی از نمایندگان همسو با دولت هم شروع به مخالفت کردند.

رسایی در همین زمینه گفت: بنده از این رفتار تعجب کردم که معاون رئیس جمهور مصاحبه می‌کند که دستمان بسته است و مجلس باید این اختیار را به ما بدهد و یک معاون دیگر می‌آید در صحن علنی و وقتی طرحی برای باز گذاشتن دست دولت آورده می‌شود، مخالفت می‌کند.

نماینده تهران با بیان اینکه برخی‌ها می‌گفتند که تصویب این طرح یعنی بازگشت به دوره احمدی‌نژاد و معنای آن این است که کار احمدی‌نژاد در کاهش ساعت کار درست بوده به همین دلیل ما باید مخالفت کنیم، تصریح کرد: من از این نوع نگاه سیاسی به امور کشور و شکل استدلال این افراد در تعجبم.

برچسب‌ها:

نظر شما