شناسهٔ خبر: 59367 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حمید رسایی:

ادبیات آمریکا نسبت به ایران همواره تهدیدآمیز بوده/ باید در مقابل غرب مطالبه‌گر باشیم

حمید رسایی

به گزارش نماینده به نقل از فارس ادبیات آمریکا نسبت به ایران همواره یک ادبیات تهدیدآمیز بوده و هیچ‌وقت آمریکایی‌ها از ادبیات مناسب ملت ایران استفاده نکردند. دلیل اعتماد نداشتن نظام جمهوری اسلامی، رهبر انقلاب و مردم به آمریکا نیز همین نکته است.

حجت‌الاسلام حمید رسایی، عضو کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس،  در واکنش به سخنان یک مقام ارشد آمریکایی در مذاکرات هسته‌ای مبنی بر قطع مذاکرات در صورت عقب‌نشینی و سازش نکردن ایران، اظهار داشت: ادبیات آمریکا نسبت به ایران همواره یک ادبیات تهدیدآمیز بوده و هیچ‌وقت آمریکایی‌ها از ادبیات مناسب ملت ایران استفاده نکردند. دلیل اعتماد نداشتن نظام جمهوری اسلامی، رهبری معظم انقلاب و مردم به آمریکا نیز همین نکته است.

وی ادامه داد: منتهی این ادبیات اخیرا برجسته‌تر شده و باید دلیلش را در سیاست خارجی دولت جست‌وجو کرد که یک سیاست منفعل در برابر غرب است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به پیام وزیر امور خارجه کشورمان در آستانه مذاکرات وین ۶ گفت: در چند جای این پیام آقای ظریف با التماس از غربی‌ها می‌خواهد که مشروعیت ما را به رسمیت بشناسند. این واقعا برای ما جای سرافکندگی دارد که وزیر امور خارجه کشورمان بعد از ۳۵ سال، زمانی که توانسته‌ایم مشروعیت خودمان را به دنیا اثبات کنیم، از غربی‌ها می‌خواهد مشروعیت ما را بپذیرند.

رسایی یادآور شد: به‌طور متوسط هرسال در کشور ما انتخابات برگزار شده و در برخی از آنها ۷۵ درصد مشارکت مردمی داشتیم. در همین انتخابات ریاست جمهوری که آقای روحانی در آن، هرچند با یک رای لب مرزی، انتخاب شد، حضور مردم پای صندوق رای حضور خوبی بود. رئیس جمهور آمریکا از چنین درصدی در میزان انتخابش برخوردار نیست و آرایی که کسب کرده به مراتب کمتر از آرایی است که مردم به آقای روحانی داده‌اند. این است که آنها باید التماس کنند تا ما مشروعیت‌شان را به رسمیت بشناسیم.

این نماینده مجلس با اشاره به سیاست خارجی دولت اظهار داشت: انتقاد ما از ادبیات دولت به‌خاطر انفعالی بودن آن است. سیاست آمریکایی‌ها در مواجهه با ما تهدید، تحقیر و تحمیل است.

وی افزود: البته تحمیل‌اش را قطعا ما اجازه نمی‌دهیم. در بحث مذاکرات اگر از خط قرمزها عبور بشود حتما مخالفت می‌کنیم و دولت باید توجه بکند که در وین ۶ و در مذاکرات جامع خط قرمزهایی را که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده‌اند رعایت شود.

رسایی هشدار داد: بوهایی به مشام می‌رسد که دارد تلاش‌هایی می‌شود؛ مثل این چیزی که آقای عراقچی گفته مبنی بر اینکه اگر ما تعلیق‌هایی داشته باشیم، موقتی است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس یادآور شد: آمارها نشان می‌دهد بازار بورس بعد از توافق ژنو سقوط کرد. توافق ژنو آذرماه سال ۹۲ بسته شد و از اوایل دی ماه شاخص‌ها شروع به سقوط کرد و همچنان نیز رو به سقوط است.

وی ادامه داد: گرانی‌ها نیز همچنان در بازار موجود است و این نشان می‌دهد القایی که دشمن دارد می‌کند که اقتصاد ما وابسته به تصمیم ۱+۵ می‌باشد، القایی دروغ است.

این نماینده مجلس در پایان گفت: اگر ادبیات دولت ما ادبیات مطالبه‌گری باشد، غربی‌ها نمی‌توانند به اهدافشان برسند و ما گزک‌های زیادی داریم از آنها که بخواهیم مطالبه‌گری کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما