شناسهٔ خبر: 59031 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آماده‌باش نیروهای امنیتی در لبنان برای مقابله با اقدامات تروریستی

نیروهای امنیتی لبنان در پی دریافت تهدیداتی مبنی بر وقوع عملیات تروریستی در این کشور به حالت آماده باش کامل در آمده و تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف اماکن نظامی، وزارت کشور و اماکن مذهبی اتخاذ کرده‌اند.

به گزارش نماینده به نقل از تلویزیون «الجدید» لبنان، «اشرف ریفی» وزیر دادگستری لبنان از آماده‌باش کامل نیروهای امنیتی لبنان به منظور رویارویی با هر گونه عملیات تروریستی در این کشور خبر داد و تاکید کرد اوضاع جاری لبنان نیازمند هوشیاری و آگاهی سیاسی است و آنچه امروزه در لبنان رخ می‌دهد نسبت به تحولات جاری در منطقه بسیار اندک است.

وزیر کشور لبنان: هر دستی که به سمت کلیساها و مساجد دراز شود قطع می‌کنیم

در همین راستا، «نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان در گفت‌وگو با روزنامه «المستقبل» درباره تهدیدات دو روز اخیر گروهک موسوم به «احرار السنة بعلبک»‌ مبنی بر هدف قرار دادن کلیساهای لبنان گفت: این تهدیدات از هر گروهی که باشد غیر قابل قبول و از ایمان به دور است... ما در پاسداری از هر وجب خاک این وطن جدی هستیم چه برسد به اماکن مذهبی که خانه‌های خدا هستند و تفاوتی در مسیحی و یا اسلامی بودن خانه‌های خدا وجود ندارد.

وی افزود: به هر کسی که موضوع هدف قرار دادن کلیساها یا مساجد را در سر می‌پروراند می‌گویم که ما از کلیساها و مساجد خود با نیروهای امنیتی خود با مژه‌های چشمانمان محافظت و پاسداری می‌کنیم و هر دستی که به سوی آنها دراز شود قطع خواهیم کرد.

گروهک «احرار السنه بعلبک» مجازی بوده و وجود خارجی ندارد

از طرفی دیگر یک منبع امنیتی به روزنامه «النهار» لبنان گفت: انتشار پست‌های گروهک «احرار السنه بعلبک» در شبکه‌ اجتماعی «توئیتر» به معنی جدی بودن این تهدیدات  نیست و احتمال وجود داشتن چنین سازمانی بعید به نظر می‌رسد... نیروهای امنیتی مطمئن هستند که این گروهک مجازی بوده و وجود خارجی ندارد.

گروهک «احرار السنه بعلبک» چندی پیش با انتشار مطلبی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توئیتر تهدید کرد که کلیساهای مسیحیان در البقاع را هدف قرار خواهد داد.

برچسب‌ها:

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۷:۵۹samii 0 0

    باسلام 
    حزب الله اول رفت سوریه وحالامی رودعراق ولی شرایط بگونه ایست که دوباره برای دفاع ازمناطق خودبرگرددبه لبنان 
    خانه خودرابه اتش کشیدیدنه ازجانب اسراییل بلکه ازجانب مسلمانان سنی 
    خداحافظ
                                

نظر شما