شناسهٔ خبر: 58931 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

طبیب‌زاده :

انتصاب فعالان فتنه در وزارت‌ علوم از محورهای استیضاح فرجی‌دانا است

طبیب زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع دانشجویان ستاره‌دار و انتصاب فعالان فتنه در وزارت علوم از سوی فرجی‌دانا از محورهای استیضاح شخص وزیر است.

به گزارش نماینده، زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به محورهای استیضاح وزیر علوم گفت: بحث دانشجویان ستاره‌دار به عنوان یکی از محورهای استیضاح وزیر علوم مطرح است. 

وی ادامه داد: متأسفانه علی‌رغم توافقات صورت گرفته در جلسه‌ای که وزیر علوم با رئیس مجلس داشتند اقدامی صورت نگرفته است.

طبیب‌زاده افزود: از دیگر محورهای استیضاح انتصابات وزیر در حوزه رؤسای دانشگاه‌ها و  معاونین است به گونه‌ای که در مورد ۵ نفر از معاونین وی صلاحیت آنها به تأیید وزارت اطلاعات نرسیده و علی‌رغم اعلام این عدم صلاحیت این افراد همچنان در پست معاونت مشغول به کار هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: در مورد رؤسای دانشگاه‌ها نیز متأسفانه بسیاری از کسانی که از سوی آقای فرجی دانا به عنوان رئیس دانشگاه منصوب شدند از فعالان فتنه ۸۸ در استان‌های خود بودند و نقش فعالی در جریان فتنه داشته‌اند و با وجود کارت زرد مجلس به وی به دلیل اینگونه انتصابات هیچ گونه تغییری در نحوه انتصابات رؤسای دانشگاه‌ها انجام نشده. انتصابات رؤسای دانشگاه‌ها از سوی فرجی دانا اعتراض اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی را نیز در پی داشته است.

طبیب‌زاده خاطرنشان کرد: موضوع دیگر بورسیه ۳ هزار نفر از دانشجویان است که طبق ضوابط دولت قبل باید از بورسیه داخلی برخوردار می‌شده‌اند و اما در دولت جدید بسیاری از این دانشجویان تعیین‌تکلیف نشده و در بلاتکلیفی به سر می‌برند و علی‌رغم جلسات و توافقاتی که در این زمینه بین وزیر و نمایندگان انجام شده اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

از دیگر محورهای استیضاح می‌توان به احیای انجمن‌های تندروی دانشجویی در دانشگاه‌ها اشاره کرد که تحت نام انجمن‌های اسلامی طیف علامه شناخته می‌شوند و این طیف که به ریاست علی افشاری در گذشته فعالیت داشته و در فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ نقش چشمگیری داشتند و نتیجه میدان دادن به این گروه‌های تندرو منجر به شکل‌گیری انجمن امیرکبیر شد که در تودیع و معارفه رئیس جدید دانشگاه این گروه به نشانه اعتراض مبادرت به شکست درب اصلی دانشگاه کردند.

این نماینده مجلس در پایان گفت: در مورد تک تک موارد ذکر شده با شخص وزیر صحبت شده و حتی جلسات میانجیگری در این خصوص برگزار شده است اما شخص وزیر به اینگونه جلسات هیچ‌گونه توجهی نداشته است و ما فکر می‌کنیم که عملکرد آقای فرجی‌دانا باعث ایجاد جو غیرعلمی در دانشگاه‌ها می‌شود و ادامه این روند را به مصلحت نظام نمی‌دانیم.

 

 

نظر شما