شناسهٔ خبر: 58607 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

افشاگری جدید علیه عضو هیات مدیره استقلال+ جزئیات

به گزارش نماینده، فیفادی نوشت؛ چند وقتی است که در مجلس حرف و حدیث بسیاری در مورد یک نماینده به گوش می‌رسد. سایت «الف» که متعلق به احمد توکلی نماینده پرنفوذ مجلس است به افشاگری در این مورد پرداخت و از مقداد نجف‌نژاد به عنوان متخلف صحبت به میان آورد. این سایت همچنین مدعی شد که چند وقت پیش مقداد نجف‌نژاد پس از پیگیری‌های زمان بازرسی کل کشور طی نامه‌ای به لاریجانی مدعی شده که اگر یک سانتی‌متر، از زمین‌های بابلسر را خودش و اقوامش در سراسر کشور گرفته باشند، ضمن سلب مالکیت، حاضر به تحمل هر گونه مجازات است.

اما ماحصل ماجرایی که سایت «الف» به آن می‌پردازد چه بوده است؟ گویا در سال ۱۳۷۵ با سفر مقام معظم رهبری به مازندران و توصیه ایشان قرار شد در چند شهرستان از جمله تنکابن و رامسر خانه جوان احداث شود. در شهر بابلسر نیز نجف‌نژاد و هیات مدیره ایجاد شده با درخواست از بنیاد مستضعفان، زمینی با موقعیت مناسب در بلوار ساحلی خریداری می‌کنند اما بعد از مدتی از پیگیری موضوع پشیمان می‌شوند و در ادامه نجف‌نژاد با قطعه قطعه کردن زمین آن را به فروش می‌رساند که بخش عمده از آن زمین را به بانک ثامن می‌فروشد که در حال حاضر برجی ۲۳ طبقه در آن ساخته شده است!

عبدالرسول دهقان نماینده بنیاد مستضعفان و رئیس سازمان عمران و مسکن شمال که شاکی این پرونده است می‌گوید: سازمان بازرسی کل کشور متوجه موضوع می‌شود و از بنیاد درباره اتفاقات روی داده سئوال می‌کند که چگونه زمینی را برای کارهای عام‌المنفعه واگذار کرده‌اید و از آن استفاده شخصی شده است؟!

گویا در پی این سئوال، رئیس بنیاد مستضعفان (محمد فروزنده) دستور پیگیری قضایی موضوع را می‌دهد و دادگاه بدوی رای به نفع بنیاد صادر می‌کند و پس از آن نجف‌نژاد به رای صادره اعتراض و در دادگاه تجدید نظر اعلام می‌کند که بنیاد نمی‌تواند این قرارداد را فسخ کند زیرا بنیاد حق فسخ را از خودش در قرارداد منعقد شده سلب کرده است که دهقان در این خصوص می‌گوید: بنیاد نگفته قرارداد را فسخ کنیم بلکه اعلام شده اصلا قرارداد و معامله باطل است. ما دوباره اعتراض کردیم و پرونده به تهران فرستاده شد و در آنجا با قبول اعمال ماده ۱۸ پرونده به دادگاه هم عرض تجدیدنظر در ساری فرستاده شد و دادگاه تجدیدنظر هم رای اخیر را صادر کرده است از سوی دیگر ادعا شده که طرح تحقیق و تفحص از بنیاد مستضعفان نیز توسط نجف‌نژاد پیگیری می‌شد به دلیل تحت فشار گذاشتن بنیاد برای منصرف شدن از شکایت بوده است.

ناگفته نماند در تاریخ ۱۸/۳/۹۳ دادگاه تجدیدنظر استان مازندران اعلام کرده که مقداد نجف‌نژاد قطعه زمینی را در بلوار ساحلی بابت کارهای کتابخانه، زمین بازی و پارک خریداری نموده و به اشخاص حقیقی و حقوقی ثالث فروخته و بنیاد حق فسخ قرارداد را دارد.

نظر شما