شناسهٔ خبر: 58373 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

در مراسم سالگرد شهدای هفتم تیر

علوی: روحانی گفت اگر رهبری تضعیف شود همه ما تضعیف می‌شویم

علوی وزیر اطلاعات گفت: رئیس جمهور به من گفت اگر مقام معظم رهبری تضعیف شود همه ما تضعیف می‌شویم.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات جمعه شب در مراسم سی و سومین سالگرد شهدای هفتم تیر که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر گفت: ما در تاریخ اتفاقات زیادی داریم بعضی‌ها ماندنی و بعضی‌ها به بوته فراموشی سپرده می‌شوند و هفتم تیر اتفاق آموزنده و عبرت‌آموزی است.

وی شهدای هفتم تیر را از نخبگان و فرهیختگان جامعه خواند و اظهار داشت: چگونه هفتم تیر بوجود آمد؟ نباید هفتم تیر اتفاق می‌افتاد. علت اتفاق افتادن آن این بود که ما درسی که از تاریخ باید می‌گرفتیم نگرفتیم اگر گرفته بودیم این اتفاق نمی‌افتاد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه در جریان انقلاب اسلامی امام (ره) با رهبری هوشمندانه وارد صحنه شد گفت: از این رو انقلاب با رهبری امام (ره) و مردم به پیروزی رسید و این پیروزی، پیروزی جریان خاصی نبود.

علوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با حرکت مسلحانه به پیروزی نرسید اظهار داشت: امام راحل (ره) همواره به نقش مردم تاکید می‌کرد و معتقد بود می‌توان با این حضور کاخ‌های ستمگری را به لرزه در آورد. ضمن اینکه امام (ره) نیروهای مسلح را از خود می‌دانست و می‌فرمود آنها مال مملکت هستند و بر این باور بود که ارتش مال ملت است.

وی با اشاره به نقش و جایگاه شهید بهشتی در انقلاب اسلامی اظهار داشت: دشمنان فهمیدند بهشتی چه نقشی ایفا می‌کرد از این رو خشم خاصی به بهشتی داشتند و در کنار توطئه‌ها شخصیت بهشتی را مورد هدف قرار دادند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه در آن ایام ما شاهد فعالیت دو جریان بودیم، اظهار داشت: در آن دوره نیروهای خط امام (ره) و نیروهای مقابل رئیس جمهور وقت یعنی بنی‌صدر فعالیت می‌کردند و مرتجعین مرحوم طالقانی را می‌خواستند در مقابل امام (ره) قرار دهند و عده‌ای دیگر هم شعار مصدق سر می‌دادند تا بدین وسیله معیارهایی که توسط امام (ره) مطرح شده بود کمرنگ شود. ضمن اینکه رسانه‌های خارجی هم از جریان مقابل خط امام (ره) حمایت می‌کردند و این جریان خط امام (ره) بود که به عنوان اسلام ناب محمدی و اسلام فقاهتی به احکام شرع پایبند بود.

علوی با اشاره به اینکه دشمنان تمام تلاش خود را به کار بستند تا بهشتی را به عنوان عنصر وابسته به آمریکا معرفی کنند، تصریح کرد: در آن زمان شعار "بهشتی بهشتی طالقانی را تو کشتی" سر می‌دادند و عنوان می‌کردند بهشتی سرمایه‌دار است اما وقتی ایشان به شهادت رسید فهمیدند خانه معمولی و ساده‌ای داشت.

وی خاطر نشان کرد: اگر آن روز بهشتی در انتخابات سراسری مثل ریاست جمهوری شرکت می‌کرد معلوم نبود ۱۰ درصد رای را به دست بیاورد چرا که خیلی‌ها باور می‌کردند بهشتی عنصر آمریکاست اما این امام خمینی (ره)‌ بود که گفت بهشتی مظلوم زیست‌، مظلوم مرد و خاری هم بر چشم دشمنان بود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه از آیت‌الله شهید بهشتی به عنوان معمار قوه قضائیه یاد می‌شود تصریح کرد: البته محدود کردن ایشان در قوه قضائیه نوعی خودکشی است.

علوی یادآور شد: پس از اینکه شهید بهشتی به شهادت رسید مردم شعار می‌دادند ایران پر از بهشتی است اما ایران پر از بهشتی نبود چون بهشتی یکی بود.

وی در ادامه سخنانش تاکید کرد: انحراف از مسیر رهبری باعث شد که حادثه هفت تیر اتفاق بیفتد و انحراف از مسیر رهبری هم باعث شد تا فاجعه‌ای در سال ۸۸ بوجود بیاید.

وزیر اطلاعات همچنین با بیان اینکه الان هم یک عده با دروغ‌پردازی و هتک حرمت به دنبال اهداف خود هستند تاکید کرد: این اقدامات را کسانی انجام می‌دهند که خودشان را مومن، متدین و ولایتمدار می‌دانند و این اقدامات آنها با تقوا جور در نمی‌آید.

علوی اظهار داشت: امروز متاسفانه در بعضی رسانه‌ها دروغ‌پردازی‌هایی بوجود می‌آید تا چهره‌هایی که کار را به دست گرفته‌اند و تنگاتنگ مقام معظم رهبری امور را به پیش می‌برند با دروغ هدف گرفته شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در راس دستگاه اجرایی یک فقیه که عضو مجلس خبرگان رهبری است و سابقه امنیتی و نظامی هم دارد قرار گرفته است اظهار داشت: در قوه قضائیه هم فردی مجتهد و در قوه مقننه هم شخصیتی فرهیخته حضور دارند اما متاسفانه افرادی با حیثیت آنها بازی می‌کنند و آنان ملعبه دروغ‌پردازی قرار گرفته شده‌اند.

وزیر اطلاعات با اشاره به حادثه‌ای که دو سال پیش در حرم مطهر امام خمینی (ره) اتفاق افتاد گفت: ۲ یا ۳ سال پیش در ۱۴ خرداد در مرقد امام راحل (ره)‌ به نوه ایشان هو کشیدند و باز در قم رئیس قوه مقننه را هتک حرمت کردند و در جوار ثامن الحجج و در شب احیاء مراسم حضرت آقای ناطق نوری را بر هم زدند این نمونه همان اتفاقاتی بود که در زمان بهشتی می‌دیدیم.

علوی تصریح کرد: تا زمانی که رهبری اقدامات آنها را تقبیح نکرده بودند حاضر نشدند این اقدام را تقبیح کنند. مگر باید فقط رهبری بگوید تا ما چنین اقداماتی را تقبیح کنیم.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه دشمنان از اسلام، نظام و انقلاب خیلی ضربه خوردند به اتفاقات و ناامنی‌های اخیر در منطقه اشاره کرد و گفت: امروز دشمن مسلمانان ساده‌لوح را در کشورهای مختلف به عنوان جهادی تحریک کرده به جای اینکه لبه تیز حمله‌شان را متوجه دشمن کنند، متوجه مسلمانان کردند و هدف اصلی آنها جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر اطلاعات در پایان سخنانش افزود: در نشستی با رئیس جمهور از بی‌مهری بعضی‌ها نسبت به مقام معظم رهبری گله کردم و ایشان گفت آنها اشتباه می‌کنند چرا که اگر رهبری تضعیف شود همه ما تضعیف می‌شویم.

نظر شما