شناسهٔ خبر: 58343 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مظلومی:

دنیا فوتبال ایران را ستود

جام جهانی کارشناس فوتبال ایران گفت: نباید برای تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش روی فدراسیون فشار بیاوریم و باید اجازه دهیم فدراسیون در آرامش تصمیم بگیرد.

به گزارش نماینده، پرویز مظلومی در مورد عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل گفت: تیم ملی با شرایطی که داشت خوب کار کرد. با توجه به عدم برگزاری بازی دوستانه و لغو اردوها عملکرد بدی نداشتیم. در اردوی اتریش تدارک خوبی دیدیم بچه های ما دوندگی خوبی در جام جهانی داشتند. همه فکر می کردند با گل زیاد از آرژانتین می بازیم اما نگاه ها مثبت شد با این بازی و نمره خوبی گرفتیم. دنیا فوتبال ایران را ستود اما در هر حال توان و زور بچه های ما همین بود. در کل موفق بودیم. هرچند در سال ۹۸ آمریکا را شکست دادیم اما در این جام در حد توان تلاش کردیم. چیزی که کی‌روش می‌خواست و سیستم دفاعی را به خوبی ارائه دادیم. توقعات از تیم ملی بالا رفت و در بازی با بوسنی چیزی که ما می خواستیم نشد.

وی افزود: تیم بوسنی هم لطمه خورد آنها هم شایسته بودند به بازیکنان تیم ملی نمره قبولی می ‌دهم. مظلومی در مورد اینکه بدن بازیکنان تحلیل رفت، خاطرنشان کرد: قبل از شروع بازی ها مسابقاتی در سطح جام جهانی نداشتیم. ما روزهای فیفا را از دست دادیم. اگر قبل از جام جهانی بازی خوبی می کردیم شاید بچه های ما بهتر بازی می کردند بازی با نیجریه در ۳۰ دقیقه اول سر در گم بودیم. بازی با آرژانتین در دیدار مقابل بوسنی در روحیه تیم تاثیر گذاشت. مقابل بوسنی با همان روش دو بازی قبلی بازی کردیم. می‌خواستیم دفاع را رعایت کنیم. وقتی گل زود هنگام خوردیم نیاز به حمله داشتیم و تیم جلو آمد به همین خاطر در حملات گل خوردیم. خیلی ها می‌گویند چرا دفاع کردیم اگر در جام جهانی حمله می‌کردیم با توجه به دفاع ایران شاید بیشتر گل می‌خوردیم.

کارشناس فوتبال ایران در ادامه گفت: بعد از اینکه باخت ما مقابل بوسنی قطعی شد بازیکنان از پیله دفاع خارج شدند. البته الان ما در آن شرایط نیستیم و داریم وضعیت را تحلیل می‌کنیم. وقتی قوچان نژاد دارد دفاع می‌کند چطور برود جلو گل بزند. او خیلی دوید و زمان زدن ضربه جانی دیگر نداشت. ما بازیکنان هجومی خوبی داریم اما کی‌روش بیشتر نظرش روی این بود که دفاع کند. ما مربیان معمولا روی یک سیستم تمرکز می‌کنیم. خلق موقعیت ما مقابل آرژانتین بسیار بیشتر بود.

مظلومی در مورد اینکه قوچان‌نژاد گفته داور صرب را می‌بخشد، عنوان کرد: او بازیکن حرفه‌ای است که اینطور حرف می‌زند. قوچان‌نژاد هنگام تعویض در شرایط خوبی بود اما خیلی راحت پذیرفت. این نشان می‌دهد او بازیکن خوبی است. وی در مورد اینکه قوچان نژاداعلام کرده کارلوس کی‌روش ۳۰ سال فوتبال ایران را جلو برد، اظهارداشت: اینطور نیست ۳۰ سال فوتبال ما جلو رفته باشد. اعتقاد من این است که مربی که استخدام فوتبال ما می‌شود باید در اختیار ما باشد. اگر می‌خواهیم مربی بیاوریم باید فرد بزرگتری را بیاوریم و مربی با دانش کمتر نمی‌تواند مفید باشد. باید فدراسیون عملکرد ۳ ساله کی‌روش را بررسی کند. کی‌روش خوب کار کرده اما باید اجازه دهیم فدراسیون و وزارت ورزش در آرامش تصمیم بگیرند. اعتقاد من این است که جام ملت‌ها نزدیک است و اگر او را راضی کنیم بماند خیلی خوب است. الان فشار روی فدراسیون زیاد شده و باید اجازه دهیم در آرامش تصمیم بگیرد.

مظلومی در مورد دروازه‌بان تیم ملی در جام جهانی، گفت: جای مهدی رحمتی خالی بود. او اشتباه کرد اما هرگزبخشیده نشد و می‌توانست در جام جهانی کمک کند. حقیقی را در دروازه دیدیم شوکه شدم.  او هم مثل سایر بچه ها عملکرد خوبی داشت. وی در مورد حذف نماینده‌گان آسیا خاطرنشان کرد: این وضعیت طبیعی است.البته تیم‌های اروپایی هم حذف شدند.

 

منبع: فارس

نظر شما