شناسهٔ خبر: 58144 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تمجید سایت شورای المپیک آسیا از بازی تماشایی ایران مقابل آرژانتین؛

ایران و فوتبال جادویی

تیم ملی سایت شورای المپیک آسیا در گزارشی از بازی ایران و آرژانتین تمجید کرده است.

به گزارش نماینده، سایت شورای المپیک آسیا (OCA) در گزارشی به بازی ایران و آرژانتین و عملکرد خوب ملی‌پوشان کشورمان اشاره کرده است.

در این گزارش آمده است: این یک بازی نیست. این فقط یک رشته ورزشی نیست. این فقط یک خوش گذرانی و استراحت نیست. این فقط یک مسابقه نیست. این یک دنیایی است که می‌تواند همه چیز را تغییر دهد و روی زندگی مردم تاثیر بگذارد. این یک پدیده جادویی است که فوتبال نامیده می‌شود. جام جهانی بهترین فرصت برای فهمیدن تاثیرات فوتبال در اجتماع و بشر در سراسر جهان بوده و یقین بدانید که فوتبال بیشتر از یک ورزش است.

حدود ۶ ماه قبل جام جهانی قرعه‌کشی شد و ایران در گروه F با تیم‌های نیجریه، بوسنی و آرژانتین همگروه شد و همه ایرانی‌ها بی‌صبرانه منتظر تماشای بازی با آرژانتین بودند چرا که آرژانتین در ایران دوستدارانی دارد و این تیم دومین باری است از آمریکای جنوبی که مقابل ایران بازی می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است: تماشاگران ایرانی منتظر تاریخ ۲۱ ژوئن برای این دیدار جالب و رویارویی با آرژانتین و به ویژه لیونل مسی بودند. بعد از ۶ ماه انتظار شنبه شب رسید و ایران رودر روی آرژانتین قرار گرفت و ۹۰ دقیقه مقابل فشارهای آرژانتین مقاومت کرد. به نظر می‌رسید مساوی دیگری در این تورنمنت در راه است تا اینکه لیونل مسی، ستاره بارسلونا در دقیقه ۹۱ گل برتری آرژانتین را به ثمر رساند. بازی با نتیجه یک بر صفر به پایان رسید، اما به خاطر داشته باشید فوتبال فقط یک مسابقه نیست. بعد از این مسابقه تماشایی هواداران ایرانی برای این کوشش بازیکنانشان شادی کردند و تصمیم گرفتند با حضور در خیابان‌ها جشن بگیرند. بازیکنان ایران بازی خوبی را ارائه کردند. بازی دور از انتظاری که هیچ کسی نمی‌توانست آن را تصور کند. بازی‌ای که تمام کارشناسان فوتبال قبل از جام جهانی مطمئن بودند که ایران این بازی را واگذار خواهد کرد.

این سایت ادامه می‌دهد: ایرانی‌ها آرژانتین را در تله دفاعی خودشان گیر انداختند و علیرضا حقیقی دروازه‌بان آنها هم واکنش‌های بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت. در نیمه دوم زابالتا روی اشکان دژاگه تکلی را انجام داد و ایران باید یک پنالتی به دست می‌آورد.

به هر حال فوتبال است. هم شادی دارد و هم ناراحتی، اما در این مسابقه هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست. هر دو تیم خوشحال بودند و هر دو تیم جشن گرفتند. صبح یکشنبه همه ایرانی‌ها خوشحال بودند، لبخند می‌زدند و احساس غرور می‌کردند. بعد از گذشت چند روز ایرانی‌ها هنوز خوشحال هستند و امیدوار. آنها حالا منتظر بازی تیم‌شان مقابل بوسنی هستند.

نظر شما