شناسهٔ خبر: 57611 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نرخ کارمزد CNG از اواسط تیر اعمال می شود

رئیس هیئت مدیره انجمن جایگاه‌داران CNG با اشاره به اینکه با بکارگیری سی ان جی حدود ۲۴ میلیارد دلار صرفه جویی اقتصادی شده است، گفت: با افزایش نرخ کارمزدها می‌توانیم کمبود هزار و ۵۰۰ جایگاه را در کشور جبران کنیم.

CNG manager

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ اردشیر دادرس اظهار داشت: در سال گذشته تولید CNG از مرز ۲۰ میلیون متر مکعب عبور کرد به طوری با تولید آن علاوه بر صرفه جویی در مصرف بنزین حدود ۲۴ میلیارد دلار صرفه جویی اقتصادی را به همراه داشته است.

وی در خصوص اقتصاد مقاومتی در صنعت CNG افزود: در اقتصاد مقاومتی مدیریت حامل‌های انرژی در رابطه با مکمل‌هایی که جایگزین بنزین خواهد شد بهترین پاشنه آشیل اقتصاد مقاومتی است.

رئیس هیئت مدیره انجمن جایگاه‌داران CNG با اشاره به اینکه در این صنعت ۶۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است اظهار داشت: این صنعت امروزه توانسته به عنوان بزرگترین و اولین ناوگان در دنیا شناخته شود. هم اکنون ۲هزار و ۲۰۰ جایگاه CNG در کشور موجود است با توجه به تمهیداتی که توسط شورای اقتصاد در دولت یازدهم شکل گرفت کارمزد جایگاه ها در حال افزایش است.

بنابراین با افزایش کارمزدها می توانیم کمبود هزارو ۵۰۰ جایگاه را در کشور جبران کنیم. دادرس تاکید کرد: هم اکنون ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در کشور وجود دارد که حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد به جایگاه های CNG مراجعه می کنند.

در شهرها و کلانشهرها کمبود جایگاه ها محسوس است و امروزه ۶۰ درصد ناوگان حمل و نقل شامل وانت تیپ یک و دو، خوردوهای عمومی و اتوبوس های شهری گازسوز هستند همچنین ۸۰درصد تاکسی ها از CNG استفاده می کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما