شناسهٔ خبر: 57485 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

در جلسه علنی امروز مجلس

وکلای ملت مواد دیگری از طرح کاداستر را به تصویب رساندند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواد ۱۰، ۱۱ و ۱۲ طرح کاداستر را پس از بحث و تبادل نظر به تصویب رساندند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه پارلمان مواد دیگری از طرح جامع کاداستر را بررسی کرده و به تصویب رساندند.

وکلای ملت ماده ۱۰ طرح مذکور را به تصویب رساندند که بر طبق آن سازمان نقشه‌برداری کشور و سازمان جغرافیای نیروهای مسلح مکلف شدند به موجب درخواست سازمان، نسبت به عکسبرداری و تهیه نقشه مورد ‌نیاز بر اساس مقیاس‌ها و استاندارد‌های لازم اقدام کنند.

بهارستان‌نشینان ماده ۱۱ طرح کاداستر را نیز پس از بحث و تبادل نظر به تصویب رساندند که به موجب آن سازمان مکلف است ظرف مهلت ۵ سال پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون تمام اسناد مالکیت دفترچه‌ای را به اسناد مالکیت حدنگار تبدیل کند.

به این منظور تمام دارندگان اسناد مالکیت دفترچه‌ای اعم از دستگاه‌ها و اشخاص خصوصی مکلفند در زمان‌بندی مشخصی که در هر منطقه به وسیله سازمان اعلام می‌شود، سند خود را به سازمان ارائه کنند.

در تبصره این ماده آمده است «پس از اتمام مهلت ۵ ساله مذکور و در صورت عدم مراجعه، دستگاه‌ها مجاز به ارائه خدمات مرتبط با اسناد مالکیت به دارندگان اسناد مالکیت دفترچه‌ای نیستند».

نمایندگان همچنین در ادامه جلسه امروز ماده ۱۲ طرح مذکور را به تصویب رساندند که بر طبق آن چنانچه ملک دارای سند رسمی مالکیت به نام متقاضی باشد و اطلاعات مندرج در درخواست و اسناد پیوست آن، با اطلاعات نظام جامع یکسان بوده و مغایرتی نداشته و درخواست معارضی نیز در مالکیت و یا حدود اربعه یا حقوق متعلق به ملک از سوی غیر واصل نشده باشد سند مالکیت حدنگار برای آن ملک صادر می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما