شناسهٔ خبر: 57099 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کریمی‌قدوسی در نطق میان دستور:

هیچ کس در مجلس قصد حاشیه‌سازی برای دولت ندارد

کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس تاکید کرد که در مجلس و خارج از مجلس هیچ کس قصد حاشیه‌سازی ندارد

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، محمدجواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز خانه ملت در سخنانی خطاب به رئیس‌جمهور، گفت: ملت و نخبگان به بعضی از مواضع شما در نشست سالن وزارت کشور و نشست مطبوعاتی روز گذشته‌تان، نقدهای دلسوزانه دارند که خوب است دقت کرده و آن‌ها اصلاح کنید.

وی افزود: در نشست خبری شما بیشتر حضور رسانه‌های دولتی پررنگ بود. رسانه‌های منتقد شما حضور نداشتند؛ آن‌ها می‌خواستند بیایند اما به آن‌ها گفته شد که جا نداریم که نوعی اعتراض به رفتار سیاسی و اجتماعی شما بوده است.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه تکذیب، تخریب و تهدید در تاریخ عملکرد ریاست‌جمهوری‌های گذشته کم سابقه بوده است، گفت: عصبانی شدن و پرداختن به حاشیه‌ها و پای نهادهای ملی را به میان کشیدن و از الفاظ فاقد محتوای فرهنگی مانند "بی شناسنامه‌ها"، "افراطی‌ها"، "شهروندان درجه دو"، "دلواپس‌ها"، "بی سوادها"، "عصر حجری‌ها"، "از جای خاص تغذیه‌شونده‌ها"، "به پشت سر نگاه کن‌ها"، "اقلیت‌ها"، "دین نشناس‌ها"، "آخرت نشناس‌ها"، "زمین‌خورده‌ها"، آیا انصاف است؟

کریمی‌قدوسی در ادامه تصریح کرد: آقای روحانی بودجه رسانه‌های دولتی را که جمع می‌کنیم، بالغ بر صدها میلیارد تومان است. بودجه رسانه‌های حامی شما هم بالغ بر صدها میلیارد تومان است که البته این بماند، اما باید حمایت‌های رسانه‌های خارجی را هم به آن‌ اضافه کرد.

وی در همین زمینه افزود: آقای روحانی واقعیت امر این است که شما از جمع کثیری که آن‌ها را اقلیت می‌دانید واهمه دارید. از منطق آن‌ها می‌ترسید و قدرت پاسخ‌گویی به مواضع منطقی، خردمندانه، دلسوزانه و انقلابی آن‌ها را ندارید، بنابراین با فرار به جلو دست به تخریب، تکذیب و تهدید آن‌ها زده‌اید.

نماینده مردم مشهد در مجلس با تأکید بر اینکه آقای روحانی شما در یک سال گذشته ۱۹ لایحه به مجلس فرستاده‌اید، در صورتی که قول داده بودید که در صد روز اول اقدامات اساسی برای رفع مشکلات را انجام دهید، گفت: شما در یک سال گذشته حتی یک لایحه برای حمایت از اقتصاد مقاومتی به مجلس نداده‌اید. فقط ۲ لایحه بودجه ۹۳ و اصلاح بودجه ۹۲ در این فضا بوده‌ است.

کریمی‌قدوسی ادامه داد: آقای روحانی شما می‌گویید که پایه پولی را افزایش نداده‌اید. چرا از مردم پنهان می‌کنید که ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه گرفته‌اید، در حالیکه درآمد وصول نشده بوده و آن را تبدیل به ریال کرده‌اید؟ با این کار عملا پایه پولی افزایش یافته که با این توجیه، کارگاه بزرگ مسکن نیز به رکود کشانده‌ شده است.

وی در ادامه خطاب به رئیس‌جمهور، تصریح کرد: برخورد دوگانه شما اینجا معنا پیدا می‌کند. شما در دیدار پرسنل وزارت اطلاعات می‌گویید که در یک کشور یک پرچم و یک رهبر است. بعضی دیگر از افراطیون دم از ارزش‌ها و اطاعت از ولایت می‌زنند ولی در عمل ژست اپوزیسیون می‌گیرند. ملت عزیز می‌داند که اگر در اداره کشور در مواضعی و مقاطعی و موضوعاتی مشکل دارند و گرفتاری‌هایشان رفع نشده، ریشه در ولایت‌گریزی بعضی از مقامات و خواص دارد.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه آقای روحانی شما می‌گویید که اعتدال یک بینش و روش است، آیا بنا ندارید که براساس رساله دکتری‌ خود در دانشگاه گلاسکوی انگلیس که در موضوع تعطیلی احکام شریعت اسلامی ارائه داده‌اید، اطلاعات مهمی را از حوزه فقه و فقاهت در اختیار انگلیسی‌ها قرار دهید؟، گفت: آیا شما قصد ندارید، با شعار اعتدال، فرقه‌گرایی جدیدی پایه‌گذاری کنید؟ یک بار و برای همیشه بگویید که زیر لحاف اعتدال چه می‌گذرد؟

کریمی‌قدوسی با بیان اینکه آقای روحانی فتنه یک طرح براندازی و کودتای سیاسی بود، اظهار داشت: فتنه اختلافات شخصی نبود که شما می‌خواهید مسئله آن را پاک کنید و انتصابات دولت خود را که عمدتا از اصحاب فتنه می‌باشند، توجیح کنید. عجب است که اسم این اقدامات را اعتدال می‌گذارند! افراطیون را به مسند قدرت بر می‌گردانند، طلبکار ملت هم هستند.

وی با اشاره به این بخش از سخنان رئیس‌جمهور که گفته بود عده‌ای کارشان این است که به پشت سرشان نگاه کنند و می‌ترسم که زمین بخورند، گفت: آقای روحانی چرا برخورد دوگانه دارید؟ چرا خودتان دائما به دولت پشت سر نگاه می‌کنید و عدم تحرک، تصمیم‌گیری‌‌ها و تصمیم‌سازی و ریسک‌پذیری که لازمه هر دولت است را با سیاه‌نمایی گذشته به فراموشی می‌سپارید؟ آقای روحانی تاریخ یعنی عبرت. تاریخ یعنی نگاه به پشت سر و درس گرفتن از گذشته برای آینده.

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: چرا تهدید می‌کنید که در آینده حرف‌هایی می‌زنم؟ از مواضع شما برمی‌آید که می‌خواهید در آینده نزدیک به نهادهای مقدس حماسه‌ساز و مدافعان راستین این ملت حمله کنید. شما می‌خواهید کارهایی که آقای هاشمی و خاتمی نتوانستند انجام دهند را انجام دهید. بدانید که اگر آن روز برسد، شما یک سره تمام مشروعیت خودتان را از دست خواهید داد.

کریمی‌قدوسی  در ادامه ضمن اینکه از رئیس‌جمهور خواست که در دولت حاشیه‌سازی نکند، افزود: در مجلس و خارج از مجلس هیچ کس قصد حاشیه‌سازی ندارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر موضعی هست که شما را عصبانی می‌کند و شما را خوش نمی‌آید، جنبه دفاع دارد. فضا و شعار ملت این است که کار کنید. شما باید به اشتغال، جوانان، مهار تورم، فضیلت‌ها، فرهنگ دینی، فرهنگ انقلابی، اخلاق، عزت مقابله با ذلت، حکمت مقابله با بی خردی، مصلحت مقابله با وادادگی، غرور ملی، غیرت ملی و باورهای اسلامی توجه داشته باشد.

نظر شما