شناسهٔ خبر: 56720 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

جعفری در نطق میان‌دستور:

آیا شاخص‌ها نیز ادعای مهار تورم را تایید می‌کند؟

قاسم جعفری آقای رئیس جمهور مکرم، اولویت ما فضای مجازی و پهنای باند نیست، گرچه آن هم اگر مبتنی بر اینترنت ملی و اشراف داخلی باشد، مفید است.

به گزارش نماینده، قاسم جعفری نماینده جاجرم در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در نطق میان‌دستور خود گفت: برای رسیدن به جامعه مهدوی با همه ویژگی‌های آرمانی‌اش که غبطه و آمال همه انبیاء بوده است، باید با درک درست و اقدام به موقع و به اندازه و توام با روحیه جهاد و مبارزه‌طلبی در کنار پایبندی به اصول و معارف قرآنی و اهل‌بیتی، در میدان پای بگذاریم. 

وی افزود: تهدیدها و فرصت‌ها، عوامل و موانع، دوستان و دشمنان را باید شناخت و توجه داشته باشیم که راهی جز عمل هوشیارانه، بصیرت‌مند و سراسر همت در پیش رو نداریم. 

این نماینده مجلس تاکید کرد: در همین‌جا می‌گویم که گروهک تروریستی داعش بداند که به جایی آمده است که در تله دام الهی گرفتار می‌شود و عراق برای همیشه مقبره آنها خواهد شد. 

جعفری در ادامه اظهار داشت: امروز باید با بهره‌گیری از تکنولوژی و فضاهای ایجاد شده پیام اسلام و انقلاب، امام و شهیدان را نه تنها به مغز و گوش مخاطبان بلکه به قلب و دل آنان برسانیم. پیام انقلاب اسلامی، پیام سلامت و صلح است اما این پیام توام با هوشیاری و روحیه مبارزه تا هنگام گذر از دزدان به ظاهر متشخص و مسلح به سلاح علم است که نباید از آنها غافل شویم. 

وی در بخش دیگری از سخنانش به مذاکرات هسته‌ای تیم مذاکره کننده کشورمان با اعضای گروه ۱+۵ اشاره کرد و گفت: مذاکرات مربوط به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای نیز باید بر همین منطق قوی استوار باشد. ما باید خودمان باشیم و هویت اسلامی ایرانی‌مان را با تمام عزت به دنیا عرضه کنیم. 

این نماینده مجلس در ادامه تاکید کرد: ما باید اعتدال را بر محور و زمینه عدالت پیگیری کنیم و فرهنگ را نیز با فعالیت‌های ایجابی و دفاعی مبتنی بر اندیشه ناب دینی و قرین به عمل فرهنگی و هنر دینی عرضه کنیم. 

وی ادامه داد: باید اعتراف کنیم که دانشگاه و وزارت مربوطه در این معنی که اقتصاد مقاومتی را باید به گفتمان رایج تبدیل کنند، یا اراده جدی ندارند و یا در عمل موفق نبوده است. 

نماینده مردم جاجرم در مجلس با بیان اینکه وزرای اقتصادی و زیرمجموعه آنها بیان کنند که چند گام عملی فراتر از ستایش در حوزه اقتصاد مقاومتی برداشته‌اند، افزود: آنها می‌گویند تورم مهار شده است. صاحبنظری می‌پرسید که آیا شاخص‌ها نیز همین ادعا را تایید می‌کند؟ 

جعفری اضافه کرد: ما نگرانیم که طرح بیمه سلامت با توجه به هزینه‌های بالا استمرار نیابد. 

وی با اشاره به اینکه در حوزه جوانان یک فرصت بزرگ وجود دارد و آن هم وجود جوانان عزیز است، افزود: این جوانان همواره مورد مدح و محبت امام و رهبری معظم بوده‌اند که باید به آنها توجه شود. 

این نماینده مجلس اضافه کرد: یک خلاء‌ اساسی که متولیان امور در چند وزارتخانه و ده‌ها سازمان نه خدمت‌رسانی مطلوب به جوانان داشته‌اند و نه در حد مقبول زمینه شکوفایی و رشد این آینده‌سازان را مهیا کرده‌اند. خدا نبخشد کسانی را که در پرداخت وام ازدواج جوانان اهمال می‌کنند. 

جعفری در ادامه تصریح کرد: اشتغال، کشاورزی، صنعت و علم و پیشرفت واقعی و ده‌ها دغدغه دیگر ذهن ما را به خود مشغول کرده است.

وی با بیان اینکه انتقادناپذیری مسئولان و برخورد قهرآمیز با رسانه‌های منتقد و بحران موسوم به ۳ هزار و دو بورسیه و مسائل حاشیه‌ای مانند آنچه به نام اقوام اصیل و مومن و متنوع غیور ملت ایران عزیز که همه گرد اسلام و ولایت جمع شده‌اند، حقیقتا دور از تدبیر و امید است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بحران آب و تدبیرهای کم‌تر دیده شده در این وادی، تشنگی ماه رمضان در تابستان داغ را در همه کشور و از جمله خراسان شمالی تداعی می‌کند. 

جعفری در پایان خاطرنشان کرد: معلوم نیست بود و نبود بیمه‌های کشاورزی تفاوتی می‌کند یا خیر. کشاورزان این را احساس نمی‌کنند. مدارس تخریبی در خراسان شمالی، جاده‌های ساخته نشده و روستاهای فاقد راه دسترسی، طرح‌های هادی روستایی آغاز نشده و یا نیمه تمام مانده در شهرستانهای بجنورد، مانه و سملقان و شبکه آبیاری فرسوده روستایی ما را بر آن می‌دارد که بگوییم آقای رئیس جمهور مکرم، اولویت ما فضای مجازی و پهنای باند نیست، گرچه آن هم اگر مبتنی بر اینترنت ملی و اشراف داخلی باشد، مفید است.

 

منبع: تسنیم

نظر شما