شناسهٔ خبر: 56678 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیس بسیج اساتید:

دانشگاه نباید به باشگاه سیاسی تبدیل شود

منصور صلاحی رئیس بسیج اساتید گفت: برای اینکه دانشگاه به کارکرد واقعی خود بپردازد نباید به باشگاه سیاسی تبدیل شود.

به گزارش نماینده، سهراب صلاحی شامگاه سه‌شنبه در مجمع عالی بسیج اساتید کهگیلویه و بویراحمد که با حضور استاندار، معاون سیاسی استاندار و اساتید بسیجی برگزار شد، اظهار داشت: کارگاه جنگ نرم به مدت سه روز در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور تعداد ۲۰۰ نفر از اساتید بسیجی استان در حال برگزاری است.

وی گفت: امروز مبنای اقتدار در هر کشوری تولید علم است و فرهنگ پایه و اساس هر گونه توسعه به شمار می‌رود.

رئیس بسیج اساتید کشور گفت: پیشینه تاریخی می‌تواند کمک کننده به ما باشد تا بتوانیم به جایی در علم برسیم که پای بشر تاکنون به آنجا نرسیده است.

صلاحی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰ درصد توان دانشگاه‌های خود را در موضوعات علمی و تولید علم به کار نگرفته‌ایم، افزود: دانشگاه‌های ما اکنون از همه حیث ظرفیت‌های خالی زیادی دارند.

وی تبدیل ایران را به یک قدرت بین‌المللی امری اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: باید این کار را انجام دهیم و همه از چپ و راست و میانه‌رو و از هر گروه و تفکری باید به این موضوع بیاندیشند، چرا که اگر استکبار بر این کشور چیره شود دیگر چپ و راست نمی‌شناسد.

رئیس بسیج اساتید کشور در همین خصوص به کشور عراق اشاره کرد و گفت: صدام بهترین دوست آنها بود که دیدیم با وی چه کردند و بعد از تسخیر عراق ۷۰ درصد ساختار آموزشی آن نابود شد و اکنون این کشور به ویرانه‌ای تبدیل شده است.

صلاحی که در جمع مسئولان ارشد استانی و اساتید بسیجی سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: برای اینکه دانشگاه به کارکرد واقعی خود بپردازد نباید به باشگاه سیاسی تبدیل شود.

وی به بحث‌های انتخاباتی رایج و نزدیک شدن به آن‌ها اشاره کرد و گفت: نباید به بهانه این حرف‌ها در دانشگاه فتنه ایجاد شود و اگر چنین شد نیروهای انقلابی منسجم‌تر از گذشته در دانشگاه حضور دارند و بچه‌های ارزشی در مقابل فتنه‌ها ساکت نمی‌مانند.

 

منبع: فارس

نظر شما