شناسهٔ خبر: 56672 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

فعالیت بیمه های سوئیسی در ایران

به گزارش نماینده به نقل از پول نیوز ؛ نماینده رسمی بیمه اواسان سوئیس با اشاره به بهبود فضای جهانی برای همکاری بیمه‌ای با ایران گفت: هم‌اکنون خدمات بیمه مسافرتی ارائه می‌دهیم و در حال برنامه‌ریزی برای افزایش حضور در ایران، تاسیس شرکت مشترک بیمه و شعبه در ایران هستیم.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، اولین شرکت بیمه خارجی که مجوز فعالیت در ایران دریافت کرده به عنوان یکی از شرکت کنندگان در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه حضور دارد.

مسئولان این شرکت (حبیبی مدیرعامل شرکت یاریگر و motavic مدیر پروژه‌های شرکت Evasan سوئیس) در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس، به تشریح نحوه ورود آنها به بازار بیمه ایران پرداختند.

پدرام حبیبی مدیرعامل شرکت یاری‌گر، نماینده رسمی شرکت بیمه اواسان سوئیس در با فارس، اظهار داشت: ما به عنوان اولین شرکت خارجی مجوز فعالیت و تأسیس دفتر ارتباطی در ایران را دریافت کردیم و تاکنون با ۱۰ شرکت بیمه‌ای مستقیم ایرانی قرارداد همکاری بسته‌ایم تا بتوانیم در گام اول بیمه مسافرتی ارائه کنیم.

وی ادامه داد: طبق این خدمت مشترک تمام مسافران ایرانی که به خارج از کشور سفر می‌کنند و تمام خارجی‌هایی که وارد ایران می‌شوند و تحت پوشش خدمات شرکت‌های بیمه داخلی طرف قرارداد ما باشند می‌توانند از خدمات بیمه‌ای شرکت اواسان بهره‌مند شوند. وی در خصوص تفاوت خدمت‌رسانی این شرکت با سایر شرکت‌ها گفت: شرکت ما در واقع کمک‌رسان مستقیم، بیمه‌گر، اتکایی‌گر و امدادگر است و تمام سیستم پزشکی و درمان را به تنهایی انجام می‌دهد در حالی که مابقی شرکت‌ها این امکان را ندارند.

این فعال بازار بیمه در خصوص چشم‌انداز کاهش تحریم‌ها و افزایش فعالیت در ایران گفت: با توجه به بهبود شرایط بین‌المللی ایران و کاهش تحریم‌ها خود را آماده می‌کنیم که خدمات دیگر بیمه را با اولویت بیمه درمان را ارائه دهیم. حبیبی افزود: هدف ما تأسیس نمایندگی و شعبه شرکت خارجی در ایران است که البته این اقدامات باید طبق قانون با مجوزهای لازم انجام شود.

وی ادامه داد: بیمه مرکزی از نظر اجرایی برای کمک به حضور بیشتر ما در ایران اعلام آمادگی کرده و بر این اساس جلسات مشترک زیادی برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم مجوزهای لازم برای تأسیس شعبه را بگیریم و در نهایت محصول بیمه‌ای شرکت خارجی در بازار ایران در کنار محصولات بیمه‌ای داخلی عرضه شود و رقابت بیشتری در بازار رخ دهد.

حبیبی تصریح کرد: حضور ما و عقد قرارداد با شرکت‌های بیمه ایرانی در واقع یاری‌رسانی به آنها در ارائه خدمات است. وی با بیان اینکه هدف دیگر ما این است که بتوانیم در ایران شرکت بیمه مشترک ایجاد کنیم، ابراز امیدورای کرد: با بهبود شرایط و بازتر شدن شرایط ارتباطات رشته‌های بیمه‌ای در ایران عرضه شود و نیازها گسترش پیدا کند.

حبیبی خاطرنشان کرد: برای فعالیت مشترک و عقد قرارداد با شرکت‌های ایرانی مجوز رسمی از اتحادیه اروپا دریافت کرده‌ایم که کاملاً قانونی است و شامل تحریم‌ها نمی‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما