شناسهٔ خبر: 56667 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بروجردی در دیدار معاون وزیرخارجه کرواسی:

نتیجه سیاست‌های آمریکا در منطقه تقویت تروریسم در منطقه است

بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: نتیجه سیاست‌های آمریکا در منطقه به‌ ویژه در سوریه تقویت تروریسم در منطقه بوده است.

به گزارش نماینده، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی وسیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار "یوشکو کلیسوویچ" معاون وزیرخارجه کرواسی با اشاره به پیشینه خوب مناسبات دو کشور درسال‌های اخیر، گفت: جمهوری اسلامی ایران از گسترش و توسعه مناسبات فی‌مابین در عرصه‌های گوناگون حمایت می‌کند.

وی با بیان اقدامات بسیاری از کشورهای اروپایی برای گشودن فضای جدید در مناسبات خود با ایران به ویژه در عرصه همکاری‌های اقتصادی، افزود: توسعه و گسترش مناسبات خوب و سازنده در چارچوب احترام و منافع متقابل از اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اشاره به تحولات سال‌های اخیر منطقه و شکست سیاست آمریکا در افغانستان،‌ عراق و سوریه، گفت: نتیجه سیاست‌های آمریکا در منطقه به‌ ویژه در سوریه تقویت تروریسم در منطقه بوده است که امروز به تهدیدی برای امنیت و آرامش بین‌المللی از جمله کشورهای اروپایی تبدیل شده است.

"کلیسوویچ": از دیدگاه کرواسی هیچ مانعی برای توسعه همکاری با ایران وجود ندارد

در این دیدار "کلیسوویچ" معاون وزیرخارجه کرواسی با تأکید بر اهمیت و جایگاه منطقه‌ای ایران، گفت: توسعه مناسبات همه‌جانبه با ایران به ویژه در عرصه‌های اقتصادی- بازرگانی از محورهای مهم سیاست‌های خارجه کرواسی است.

وی با بیان اینکه همواره مناسبات خوبی میان دو کشور بر قرار بوده است، افزود: از دیدگاه کرواسی هیچ مانعی برای توسعه همکاری با ایران وجود ندارد.

معاون وزیرخارجه کرواسی با اشاره به حضور صاحبان صنایع و شرکت‌های بخش خصوصی کشورش در هیئت همراه وی در ایران، افزود: شرکت‌های فعال کرواسی امید فروانی به توسعه مناسبات و حضور در بازار ایران دارد و متقابل کرواسی نیز از فعالیت شرکت‌های ایرانی در کشورش حمایت می‌کند.

"کلیسوویچ" ابراز امیدواری کرد که با تحولات جدید، فضای نوینی در مناسبات فی‌مابین گشوده شود و حجم مبادلات دو کشور نیز افزایش یابد.

وی نقش ایران را در تحولات منطقه بسیار مهم دانست و به علاقمندی کشورش برای انجام رایزنی و مشورت مستمر با ایران تأکید کرد.

 

منبع: تسنیم

نظر شما