شناسهٔ خبر: 56412 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عدم حضور میرزاده در جلسه کمیسیون آموزش درباره تفحص از دانشگاه آزاد

جعفری: جاسبی گفت که فقط مجری تصمیمات هیئت‌موسس و امنای دانشگاه آزاد بودم

قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: جاسبی در این کمیسیون گفت که هیئت‌امنا و هیئت موسس در دانشگاه آزاد تصمیم‌گیر بوده‌اند و وی تنها مجری تصمیمات آنها بوده است.

به گزارش نماینده، قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به حضور روسای اسبق و سابق دانشگاه آزاد در جلسه کمیسیون آموزش، گفت: براساس قانون پس از آماده شدن گزارش اولیه تحقیق و تفحص از هر دستگاهی، این گزارش به مسئولان آن ارائه و از آنها خواسته می‌شود تا اگر دفاعیات و یا توضیحاتی دارند، ارائه کنند و در صورت لزوم در یک جلسه حضوری برخی مسائل را بیان کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا در جلسه امروز کمیسیون آموزش مجلس، فرهاد دانشجو و عبدالله جاسبی روسای سابق و اسبق دانشگاه آزاد شرکت کردند و به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها حمید میرزاده رئیس فعلی این دانشگاه نتوانست در جلسه شرکت کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش خاطرنشان کرد: در این جلسه امروز دانشجو و جاسبی در خصوص گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد توضیحاتی دادند و بنا شد مستنداتی هم به کمیسیون ارسال کنند و اعضای کمیسیون نیز سوالاتی را در زمینه گزارش تحقیق و تفحص از آنها مطرح کردند.

جعفری با بیان اینکه گزارش تحقیق و تفحص در بیش از ۱۴۰ صفحه به روسای فعلی، سابق و اسبق دانشگاه آزاد ارائه شده بود، گفت: طبق قانون قبل از قرائت گزارش در صحن مجلس نمی‌توان از جزئیات جلسه حرفی زد.

وی تصریح کرد: تنها یک نکته در سخنان عبدالله جاسبی بود که وی در پاسخ به سوالات اعضای کمیسیون گفت در دانشگاه آزاد تصمیم‌گیر نبوده و هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد تصمیم‌گیر اصلی در این دانشگاه بودند و وی تنها یک رای داشته است. جاسبی گفت که تنها مجری تصمیمات هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد بوده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش خاطرنشان کرد: عبدالله جاسبی دفاعیات خود را بعد از گذشت ۱۵ روز آخر وقت روز گذشته به کمیسیون ارسال کرد که صبح امروز به دست اعضای کمیسیون رسید.

نظر شما