شناسهٔ خبر: 56409 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

طلا در بازارهای جهانی دو دلار افزایش یافت

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم ؛ پس از آنکه مشخص شد آمارهای بازارهای کار آمریکا مطابق انتظارات قبلی بوده است، قیمت طلا روز دوشنبه بالای ۱۲۵۰ دلار باقی ماند و افزایش شاخص ها در بازار بورس جلوی افزایش قیمت فلز زرد را گرفت.

با توجه به اینکه هیچ آمار اقتصادی مهمی قرار نیست در روز دوشنبه منتشر شود، بازارها در حال رصد کردن میزان سرمایه گذاری و تقاضای مصرف کننده جهت ارزیابی روند حرکت قیمت ها هستند. بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با افزایش ۲ دلاری نسبت به جلسه قبل به ۱۲۵۵ دلار رسید.

قیمت فلز زرد پس از رسیدن به پایین ترین قیمت ۴ ماه اخیر (۱۲۴۱ دلار و ۶۱ سنت) در اوایل هفته گذشته، تثبیت شده است. یک تاجر فلزات گرانبها در این باره گفت: «هم اکنون، هیچ کس نمی خواهد معامله بزرگی را در بازار طلا انجام بدهد، زیرا آنها همه به بازار بورس چشم دوخته اند.»

وی افزود: «با توجه به اینکه تقاضای مصرف کننده نیز ضعیف است و وضعیت اوکراین آرام است، تقاضای زیادی برای طلا وجود ندارد.» روز دوشنبه، ارزش سهام های آسیایی به بالاترین سطح در حدود ۳ سال گذشته رسید که ناشی از افزایش شاخص ها در بازار وال استریت پس از انتشار آمارهای مثبت از بازار کار آمریکا بود.

آمارهای روز جمعه نشان داد که وضعیت فرصت های شغلی در آمریکا در ماه می به سطح قبل از بحران اقتصادی بازگشته است و روند استخدام ها وضعیتی ثابت به خود گرفته است که نشان دهنده ترمیم اقتصاد آمریکا پس از زمستان سخت امسال است.

در میان دیگر فلزات گرانبها، در حالی که سرمایه گذاران در انتظار نتیجه مذاکرات بر سر دستمزد کارگران معادن استخراج پلاتین در آفریقای جنوبی هستند، قیمت این فلز گرانبها برای چهارمین جلسه متوالی افزایش یافت.

برچسب‌ها:

نظر شما