شناسهٔ خبر: 56398 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پورابراهیمی خبر داد

گزارش معاونت نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری به کمیسیون ویژه با موضوع اقتصاد مقاومتی

پور ابراهیمی عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با اشاره به گزارش دولت در مورد اقدامات‌ در حال انجام درباره اقتصاد مقاومتی گفت: ۱۶ دستگاه اجرایی اهداف و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را در ۳ گام در دستور کار دارند.

به گزارش نماینده، محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس در گفت‌وگو با تسنیم، ضمن تشریح جزئیات جلسه امروز این کمیسیون اظهار داشت: در جلسه امروز دو موضوع مطرح شد؛ نخستین موضوع مطرح‌شده گزارش دولت در خصوص اقدامات برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی بود.

وی تصریح کرد: یکی از معاونان معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری در جلسه امروز حضور یافت و گزارشی درباره چارچوب اقدامات انجام شده و در حال انجام در مورد اقتصاد مقاومتی مطرح و اعلام کرد که ۱۶ دستگاه اجرایی درگیر موضوع اقتصاد مقاومتی هستند و اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌ها را در سه گام مد نظر قرار داده‌اند تا بتوانند براساس احصای ابلاغیه ۲۴بندی از سوی مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی برنامه عملیاتی را در دستور کار دولت قرار دهند.

عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس گفت: امروز همچنین اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی نظرات خود را در مورد اقتصاد مقاومتی مطرح کردند تا بتوانیم برنامه‌های دولت را رصد کنیم و با همراهی مجلس و دولت خروجی اقدامات را درباره اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

پورابراهیمی در خصوص دومین دستور کار کمیسیون ویژه افزود: موضوع دوم اصلاحیه شورای نگهبان درباره بررسی اصلاح مواد (۱)، (۶) و (۷) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی بود و با پیشنهاد اعضای کمیسیون رفع ابهام صورت گرفت و به تأیید نماینده شورای نگهبان رسید.

وی یادآور شد: به‌زودی طرح اصلاح مواد (۱)، (۶) و (۷) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی در صحن علنی مطرح می‌شود تا رفع ابهام از موارد مد نظر شورای نگهبان نهایی شود و در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

نظر شما