شناسهٔ خبر: 56315 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

لاریجانی در دیدار نمایندگان جانباز مجلس:

بصیرت از طریق روحیه جهادی برای انسان حاصل می‌شود

لاریجانی رئیس مجلس با بیان اینکه مدیریت جهادی نیاز به انسان‌های مجاهد دارد گفت: بصیرت از طریق روحیه جهادی برای انسان حاصل می‌شود.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار نمایندگان و کارکنان بازنشسته جانباز مجلس که بعدازظهر امروز در کمیسیون تلفیق برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، یکی از افتخارات مجلس را حضور چشمگیر نمایندگان و کارکنان آن در دفاع مقدس دانست و گفت: برخی از این افراد به افتخار جانبازی نائل شدند که هم برای آنها و هم برای جامعه مایه سعادت است.

وی ادامه داد: یکی از نکات مهمی که در حرکت جهادی وجود دارد، این است که به جامعه حیات می‌دهد و افراد جهادگر باعث زنده بودن و پویایی جامعه می‌شوند.

رئیس مجلس با بیان اینکه مدیریت جهادی نیاز به انسان‌های مجاهد دارد، تصریح کرد: انسان‌های مجاهد عامل تحرک و پویایی برای جامعه هستند و فضل مجلس است که در آن انسان‌هایی مجاهد وجود دارند. 

لاریجانی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از خصوصیات مجاهد بودن این است که بصیرت از طریق روحیه جهادی برای انسان حاصل می‌شود و تنها بخشی از بصیرت از طریق خواندن و به صورت اکتسابی به دست می‌آید و به طور کلی بصیرت جز با روحیه جهادی به دست نمی‌آید. 

وی با اشاره به اهمیت مجاهدت، ادامه داد: اینکه پیامبر(ص) فرمودند کسانی که در فکر مجاهدت نباشند و از دنیا بروند، با نفاق از دنیا رفته‌اند نشان می‌دهد که مجاهدت یک رکن اساسی است. 

رئیس مجلس اهل بصیرت را کسانی دانست که لباس مجاهدت به تن داشته باشند و گفت: جانبازان سرمایه کشور هستند و پویایی جامعه از طریق آنها حاصل می‌شود.

لاریجانی با اشاره به کتاب زندان الرشید، اظهار داشت: این کتاب اخیرا به دست بنده رسیده و کتاب واقعا زیبایی است که گوشه‌ای از مبارزات واقعی فرزندان این کشور در آن ترسیم شده است. 

وی افزود: در این کتاب آمده که اگر افرادی عمری را در میدان مجاهدت صرف کرده‌اند و سپس اسیر شده‌اند، اسارت را یک میدان جدید برای مجاهدت می‌دانند.

رئیس مجلس در پایان گفت: از خداوند متعال می‌خواهم که عامل سربلندی کشور باشید.

به گزارش تسنیم، پیش از سخنان علی لاریجانی نیز اسماعیل کوثری رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در سخنانی، گفت: در مقطعی از زمان نیاز بود یک سری از عزیزان جان خود را در طبق اخلاص بگذارند که بخشی از آنها شهید شدند و بخشی نیز ماندند. 

وی با اشاره به اهمیت مدیریت جهادی، گفت: در حال حاضر نیازمند مدیریت جهادی هستیم و جانبازان و رزمندگان دفاع‌مقدس همان‌طور که نشان دادند می‌توان در دفاع از کشور با روحیه جهادی کار کرد، اقتصاد مقاومتی را هم باید با روحیه جهادی محقق کنیم. 

نظر شما