شناسهٔ خبر: 56276 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مشهدی عباسی در نطق میان ‌دستور عنوان کرد

انتقاد از سود بالای بانک‌های خصوصی در سال اقتصاد و فرهنگ

نماینده فیروزکوه با انتقاد از سود بالای بانک‌های خصوصی در سال «اقتصاد و فرهنگ» گفت: چرا کمیسیون اقتصادی مجلس دستور تحقیق و تفحص از بانک‌ها را نمی‌دهد؟

به گزارش نماینده به نقل از فارس حمیدرضا مشهدی عباسی نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی ضمن گرامیداشت روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد و اعیاد شعبانیه و نیز ولادت حضرت علی‌اکبر از فعالیت‌های تیم‌های ورزشی کشورمان تشکر کرد و با اشاره به فرا رسیدن هفته محیط زیست ابراز امیدواری کرد که برنامه‌های مختلف در مسیر توجه به حفظ محیط‌ زیست اجرایی شود.

وی با انتقاد از سود بالای بانک‌های خصوصی در سالی که مزین به نام اقتصاد و فرهنگ شده است، اظهار داشت: سود بالای بانک‌ها این شائبه را ایجاد می‌کند که آیا اقتصاد سالمی داریم و فرق این سود با ربا چیست؟

مشهدی عباسی اقتصاد ناسالم را ریشه‌دار در فرهنگ ناسالم عنوان کرد و افزود: چرا کمیسیون اقتصادی مجلس دستور تحقیق و تفحص از بانک‌ها را نمی‌دهد تا سبب رونق اقتصادی فراهم شود.

وی با انتقاد از انتصاب مدیران بانک مرکزی از میان بانک‌های خصوصی خاطرنشان کرد: در سال اقتصاد و فرهنگ باید به کارآفرینان توجه بیشتری شود، چراکه روش فعلی خودکفایی اقتصادی را از بین می‌برد.

نماینده مردم فیروزکوه در مجلس با انتقاد از عدم پرداخت معوقات دو سال قبل فرهنگیان عنوان کرد آیا باید در سال فرهنگ به فرهنگیان بی‌توجهی شود؟

وی به حذف برخی خدمات بیمه طلایی که سبب نگرانی فرهنگیان شده است، تصریح کرد: لازم است تا شخص رئیس ‌جمهور وارد این موضوع شده و آن را حل کند.

مشهدی عباسی در بخش دیگری از نطق خود بی‌عدالتی‌های صورت گرفته در حوزه انتخابیه‌اش را یادآوری کرد و گفت: فرهنگیان ۱۱ سال پیش زمینی خریداری کرده‌اند که هنوز نتوانسته‌اند آن را تغییر کاربری دهند، در حالی که افراد صاحب‌نفوذ به راحتی این اجازه را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: به افراد صاحب‌نفوذ اجازه برداشت داده می‌شود، در حالی که دانش‌آموختگان کشاورزی اجازه برداشت آب از زمین‌ها دریافت نمی‌کنند و مردم انتظار برخورد با این بی‌عدالتی‌ها را دارند.

نماینده مردم فیروزکوه از بی‌توجهی به تذکرات نمایندگان ابراز تأسف کرد و با اشاره به تخلفات صورت گرفته در مورد بیمارستان سوم شعبان دماوند و سلیقه‌ای عمل کردن پزشکان در صدور گواهی فوت گفت: وزارت کشاورزی در تخریب‌ها سلیقه‌ای عمل می‌کند در حالی که وزارت کشور با تغییر کاربری در حال ویلاسازی در زمین‌های حومه دماوند است و این در حالی است که دیوارهایی که کشاورزان به دور زمین‌های خود می‌کشند به سرعت خراب می‌شود.

وی در مورد مدیران پروازی در حوزه انتخابیه خود بیان داشت: مدیران باید ساکن منطقه حوزه مدیریت خود باشند و نباید در سال توجه به اقتصاد مقاومتی همه وقت مدیر به رفت‌وآمد تلف شود.

مشهدی عباسی با درخواست از وزیر ورزش و جوانان نسبت به توجه به فضای ورزشی مناسب برای شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه اضافه کرد: به وزیر کشور نیز اصلا تذکر نمی‌دهیم، چراکه وی همه وعده‌های خود را در مجلس زیر پا گذاشت و باید استیضاح شده و یا خود استعفا دهد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه با اشاره به اینکه آمریکا و اروپا عملکرد گذشته خود در قبال ایران اسلامی را فراموش کرده‌اند، یادآور شد: آنها تصور می‌کنند که ایران نیز این موضوع را فراموش می‌کند، در حالی که ملت ایران تعهدات نداشته آنها را از یاد نمی‌برد.

برچسب‌ها:

نظر شما