شناسهٔ خبر: 56259 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نادران در تذکر آیین‌نامه‌ای:

نباید رسیدگی به پرونده رانت‌خواری ۶۵۰ میلیون یورویی به انجام چند مصاحبه محدود شود

نادران نماینده تهران در مجلس با تأکید بر اینکه رانت‌خواری عامل ناامنی اقتصاد کشور است، گفت: باید رسیدگی به پرونده رانت‌خواری ۶۵۰ میلیون یورویی به چند مصاحبه محدود نشود و دولت پاسخ قانع‌کننده‌ای ارائه کند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) خانه ملت در تذکر آیین‌نامه‌ای با تبریک میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان و همچنین میلاد حضرت مهدی (عج) اظهار داشت: با توجه به برگزاری انتخابات پرشور سوریه و انتخاب بشار اسد به عنوان رئیس ‌جمهور، از رئیس ‌جمهور و دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهم که در مراسم تحلیف ریاست جمهوری این کشور شرکت کند.

وی افزود: عنوان می‌شود طبق ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق و مزایای کارکنان ۵۰ درصد افزایش یابد این در حالی است که اجازه افزایش حقوق ۲۵ درصد کارکنان را شامل می‌شود، بنابراین دولت باید به موضوع رسیدگی کند.

نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: افزایش۵۰ درصدی حقوق تمام کارکنان دولت بودجه جاری کشور را ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش می‌دهد که این موضوع مغایر با برنامه پنجم توسعه و البته قانون است و دولت پیش‌بینی‌های مالی لازم را برای انجام این کار انجام نداده است.

نادران در ادامه به بیان تذکر دوم پرداخت و تأکید کرد: در حال حاضر آقای نوبخت دو شغل معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و همچنین سرپرستی مدیریت توسعه نیروی انسانی را بر عهده دارد که این موضوع مغایر با قانون اساسی و قانون مدیریت خدمات کشوری است که باید به آن رسیدگی شود.

وی متذکر شد: عنوان می‌شود طبق مصوبه، رسیدگی به پرونده کرسنت به شورایعالی امنیت ملی سپرده شده، این در حالی است که تاکنون مشخص نشده این مصوبه به امضای مقام معظم رهبری رسیده یا نه، بنابراین باید به موضوع رسیدگی شود و دبیر شورایعالی امنیت ملی ابعاد فساد این پرونده را برای مردم روشن کند و حداقل گزارشی در نشست غیرعلنی مجلس ارائه دهد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: رانت‌خواری عامل ناامنی اقتصاد کشور است بنابراین باید رسیدگی به پرونده رانت‌خواری ۶۵۰ میلیون یورویی به چند مصاحبه محدود نشود و دولت پاسخ قانع‌کنندهای ارائه کند.

نظر شما