شناسهٔ خبر: 56249 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

با صدور بیانیه‌ای صورت گرفت

حمایت 230 نماینده مجلس از انتخابات سوریه/ ملت سوریه توطئه دشمنان را خنثی کرد

مجلس 230 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای پیروزی بشار اسد در انتخابات سوریه را تبریک گفتند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس  ۲۳۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای پیروزی بشار اسد در انتخابات سوریه را تبریک و اعلام کردند ملت سوریه توطئه دشمنان را خنثی کردند.

۲۳۰ نفر از نمایندگان مجلس در بیانیه خود اعلام کردند: انتخابات سوریه نمایش قدرت سیاسی ملت و دولت سوریه در مقابل آمریکا و هم پیمانان وی بود.

متن کامل این بیانیه که مهرداد بذرپاش عضو هیأت رئیسه مجلس آن را قرائت کرد، به شرح ذیل است:

بسم‌الله‌الرحمن الرحیم

برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری سوریه نمایش قدرت سیاسی دولت و ملت سوریه در برابر سیاست‌های آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای این کشور بود و ملت سوریه با رأی بالای خود به آقای بشار اسد خط بطلانی بر همه سیاست‌های طراحی شده توسط آمریکا کشید و توطئه‌های دشمنان این کشور را خنثی کرد و جبهه کشورهای طرفدار صلح و مخالف جنگ در سوریه را تقویت نمود.

این انتخابات نشان داد که بحران ایجاد شده در سوریه تنها و تنها راه‌حل سیاسی دارد و این راه‌حل سیاسی باید در درجه اول مبتنی بر اراده مردم سوریه و رأی آنان باشد، امروز پس از گذشت بیش از ۳ سال از تحمیل این بحران و جنگ علیه ملت سوریه و کشتار ده‌ها هزار بیگانه از مردم این کشور، آمریکا و همپیمانانشان باید در برابر افکار عمومی جهانیان پاسخگو باشند و این حق مسلم ملت سوریه است که غرامت خسارت‌های وارده در ۳ سال گذشته از کشورهای ارسال کننده سلاح و اعزام کننده تروریست درخواست نماید.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی این موفقیت بزرگ را به ملت شجاع سوریه و شخص آقای بشار اسد به عنوان رئیس‌جمهور منتخب این کشور تبریک و تهنیت می‌گوییم و امیدواریم این تحول مهم سیاسی آغازی بر خاموش شدن سلاح‌ها و پایان بحران و آغاز سازندگی این کشور بوده و از دولت محترم می‌خواهیم همچون گذشته در کنار ملت سوریه در برقراری صلح در منطقه و مبارزه با تروریسم تلاش نماید.

نظر شما