شناسهٔ خبر: 56173 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

فلز زرد برای صعود خیز برداشت !

در پی انتشار گزارش اشتغال آمریکا که اندکی فراتر از سطح انتظارات بود، قیمت‌های جهانی هر اونس طلا با اندکی افزایش روبرو شد.

به گزارش نماینده به نقل از اقتصاد آنلاین، ؛ در پی انتشار گزارش اشتغال آمریکا که حاکی از افزایش اندک نسبت به سطح انتظارات بود، قیمت‌های طلا در بازارهای جهانی با افزایش اندکی در روز جمعه روبرو شد.

اکثر معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بازار طلا اعتقاد دارند که در روزهای اخیر قیمت‌های طلا بیش از اندازه کاهش یافته‌اند و بازار استحقاق اندکی افزایش در قیمت‌ها را دارد.

براساس آخرین آمار، طلا برای تحویل در ماه آگوست با افزایش ۱.۹۰ دلار به سطح ۱۲۵۴.۶۰ دلار در هر اونس رسید. طلای نقدی نیز با افزایش ۳ دلاری نسبت به آخرین قیمت در روز گذشته به سطح ۱۲۵۶.۲۰ دلار در هر اونس رسید. نقره نیز برای تحویل در ماه جولای با کاهش ۰.۰۲۳ دلار به قیمت ۱۹.۰۶ دلار در هر اونس معامله می‌شود.

گزارش اشتغال ماه می در کشور آمریکا حاکی از افزایش ۲۱۷۰۰۰ شغل است که اندکی فراتر از سطح انتظارات بود. این در حالی است که افزایش ۲۱۰۰۰۰ شغل در ماه می پیش‌بینی شده بود.

از سوی دیگر براساس گزارش وزارت کار آمریکا، نرخ اشتغال ماه آوریل بازبینی شده است و از ۲۸۸۰۰۰ شغل در آمار اولیه به ۲۸۲۰۰۰ شغل در بازبینی رسیده است. براساس این گزارش نرخ بیکاری در ماه می همچنان ۶.۳ درصد است که نسبت به ماه آوریل هیچ تغییری نداشته است.

بازارهای بورس آمریکا در شرف رکورد زدن یا رسیدن به بالاترین سطح دو سال اخیر در هفته جاری هستند.

از سوی دیگر، در اواخر هفته جاری، بازارهای بورس اروپا و اوراق قرضه دولتی نیز با جهش روبرو شدند. بسته سیاست پولی محرک بانک مرکزی اروپا و اظهارات ماریو دراگی در روز پنج‌شنبه، باعث صعودی شدن بازار بورس و اوراق قرضه اروپا شد. نگرانی‌ها در مورد رکورد نرخ رشد اقتصادی اتحادیه اروپا و فشارهای کاهش تورم، بانک مرکزی اروپا را وادار کرد تا چنین تصمیمی بگیرند.

تصمیم بانک مرکزی اروپا در روز پنج‌شنبه این دیدگاه را تقویت کرد که بانک فدرال رزرو آمریکا مجبور به عقب نشینی از برنامه کاهش سیاست‌های تسهیل کمی خود خواهد شد. در حال حاضر سیاست‌های پولی محرک بانک مرکزی اتحادیه اروپا و کاهش مبلغ سیاست‌های انبساطی پولی فدرال رزرو در تناقض با یکدیگر هستند.

بازارها در روز جمعه تا قبل از اعلام نتایج گزارش اشتغال آمریکا در حالت انتظار بودند اما همزمان با انتشار گزارش اشتغال آمریکا، اندکی افزایش در قیمت‌ها ایجاد شد. روند تغییرات قیمت اونس جهانی طلا در سه روز گذشته در نمودار زیر قابل مشاهده است.

برچسب‌ها:

نظر شما