شناسهٔ خبر: 56084 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حسام الدین آشنا:

مامور رئیس جمهور در ملاقات از آیت الله مهدوی کنی هستم

حسام آشنا 1 مشاور فرهنگی رئیس جمهور گفت: من از طرف رئیس جمهور مامور هستم که به ملاقات آیت الله مهدوی کنی بیایم و اگر هر اقدامی مورد نیاز بود انجام دهم.

به گزارش نماینده، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور پس از ملاقات چند ساعته با آیت الله مهدوی کنی و حضور در اتاق ایشان در جمع خبرنگاران گفت: موضوع اساسی فرهنگ انقلاب اسلامی و پیوند حوزه و دانشگاه از طرف آیت الله مهدوی کنی پیگیری شد. ایشان هر جایی که انقلاب نیاز داشت آنجایی که نیازمان انتظام جامعه بود حضور داشتند. آنجایی که باید مجلس خبرگان با قانون اساسی تشکیل می شد کسی که باید این انتخابات را برگزار می کرد آیت الله مهدوی کنی بود. امانتدار امام ایشان بود به طوری که وصیتنامه شان را در اختیار ایشان گذاشتند.

این فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق(ع) افزود: آنجایی که وضعیت کشور هیچ چاره ای جز مسئولیت پذیری در حد پذیرش نخست وزیری وجود نداشت ایشان زیر بار این مسئولیت رفت و آنجایی که احساس کرد که فرد اصلحی برای ریاست جمهوری وجود دارد حتی کاندیدای ریاست جمهوری هم شده بود ولی به نفع حضرت آیت الله خامنه ای کنار رفت و از آن موقع مسئولیت تربیت نیروی انسانی در طراز انقلاب اسلامی را به عهده گرفت و راهی جدید را به روی کشور گشود که دانش انسانی و اجتماعی را در معارف اسلامی و با تاکید بر محیط اخلاقی ادامه داد.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور تصریح کرد: وی هزاران فارغ التحصیل و دانش آموخته مناسب برای اداره جامعه اسلامی تحویل نظام داد. کسی که سال ها از هر منصبی کناره گرفت وقتی احساس کرد کشور به پذیرفتن ریاست مجلس خبرگان توسط ایشان نیازمند است تردید نکرد. ایشان تا انتخابات اخیر مجلس خبرگان هیچگاه در هیچ انتخاباتی کاندیدا نشد و اساساً خود را به رای مردم نگذاشت اما آنجا که احساس وظیفه کرد به میدان آمد و مسئولیت مجلس خبرگان را به عهده گرفت.

وی تاکید کرد: این زمان شناسی و دقت نظر در حدی بود که باعث شد آیت الله هاشمی رفسنجانی از کاندیداتوری ریاست مجلس خبرگان کناره گیری کند و این احترام هر دو شخصیت را حفظ کرد.

آشنا اظهار داشت: آیت الله مهدوی کنی با این که شاخص ترین چهره جناح راست سنتی در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران است اما یکی از مهمترین نمادهای اعتدال اسلامی در حوزه سیاست و دانش در کشور ما بوده است و جامعه دانشگاهی و حوزه علمیه به او افتخار می کنند در عین این که یکی از تکیه گاه های ولایت است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از طرف دولت موظف به رسیدگی به امور آیت الله مهدوی کنی هستید گفت: من دانش آموخته دانش امام صادق(ع) هستم و وظیفه ام می دانم که هر کاری لازم است انجام دهم در عین حال بنده این مسئولیت را داشتم که همواره رسیدگی کرده و سر بزنم و در جایی که لازم باشد هماهنگی های لازم را انجام دهم.

آشنا در پاسخ به این سوال که آیا شما از طرف رئیس جمهور مامور شده اید گفت: بله من از طرف رئیس جمهور مامور شده ام.

 

منبع: مهر

 

نظر شما