شناسهٔ خبر: 56079 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

المیادین گزارش داد

ابعاد دیدار جان کری از بیروت و دعوت وی از حزب الله

جان کری 2 یک رسانه عرب زبان به بررسی ابعاد دیدار جان کری از لبنان و دعوتی که وی از حزب الله لبنان به عمل آورده، پرداخته است.

به گزارش نماینده، شبکه المیادین در گزارشی با عنوان ابعاد دیدار جان کری وزیر خارجه آمریکا از بیروت و دعوت وی از حزب الله لبنان آورده است: دولت آمریکا که انتخابات سوریه را سناریویی مضحک خوانده بود پس از این انتخابات فهمید که اوضاع مانند قبل از آن نیست.در واقع موضوع انتخابات سوریه سبب دیدار سرزده جان کری به بیروت بود.

این رسانه اعلام کرد: وزیر خارجه آمریکا در بیروت جنبش حماس را جنبشی تروریستی خواند و این مطابق عادت دولت آمریکاست اما وی از حزب الله در کنار روسیه و ایران برای کمک به مهار بحران سوریه درخواست همکاری کرد اما حز بالله از اعراب و سوری ها و کشورهای اسلامی درخواست همکاری می کند و به کشورهای غربی که در راستای ویرانی سوریه حرکت کرده اند وقعی ننهاده است.

در همین راستا حزب الله دعوت جان کری را به خوش بینی نمی نگرد بلکه علت آن را ترس آمریکا از امنیت اسرائیل به ویژه پس از اینکه حزب الله به بازیگری قوی در سطح منطقه تبدیل شده است می داند.

المیادین گزارش داد: ارتش اسرائیل از توان حزب الله پس از تهدیدات سید حسن نصرالله درباره تسلط بر الجلیل خبر داده است.

این رسانه بیان کرد: دعوت جان کری از حزب الله برای همکاری این تردید را نزد حزب الله به وجود آورده است که منظور حزب الله از جنگ رد سوریه مقاومت در برابر اسرائیل است.

نظر شما