شناسهٔ خبر: 55960 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

بیمه "طلایی" با وجود نارضایتی گسترده فرهنگیان معنایی ندارد

کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: شرایط فعلی بیمه طلایی منجر به نارضایتی فرهنگیان شده است و این انتظار وجود داشت تا با شرکتی انعقاد قرارداد شود که شعبات فراگیرتری داشته و قدرت ارائه خدمات بیش‌تری را داشته باشد.

به گزارش نماینده، جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این پرسش که فرهنگیان از وضعیت فعلی بیمه طلایی ناراضی هستند، اظهار داشت: قرار‌داد جدید بیمه طلایی فرهنگیان با شرکت جدیدی منعقد شده است که این شرکت بیمه‌گذار شعبات فراگیری در سطح کشور ندارد.

وی افزود: بیمه طلایی فرهنگیان یک طرح بزرگ در کشور است و از آن‌جا که جمعیت بزرگی از فرهنگیان و خانواده‌های آن‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد نیاز به این است که با شرکت‌های بیمه‌گذاری که اتکای قوی‌تری داشته و می‌توانند خدمات‌دهی مناسب‌تری داشته باشند، انعقاد قرارداد شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به این‌که صحبت‌هایی درخصوص نداشتن مجوز بیمه مرکزی برای شرکت جدید بیمه‌گذار بیمه طلایی مطرح شده است، گفت: هم اکنون این سوال مطرح است که درصورت عدم عمل به تعهدات، کدام نهاد قرار است بر روی فعالیت‌های این شرکت بیمه‌گر نظارت داشته باشد؟

وی بیان کرد: در شرایط فعلی که بیمه طلایی خدمت مهمی همچون دندانپزشکی را ارائه نمی‌دهد و تمام حق بیمه از حقوق فرهنگیان کسر می‌شود دیگر نمی‌توان برای این بیمه عنوان طلایی را به کار برد و عنوان بیمه نقره‌ای شایسته‌تر است.

کوچکی‌نژاد گفت: عنوان طلایی برای بیمه تکمیلی فرهنگیان یعنی صد درصد هزینه توسط شرکت بیمه‌گر شود و خدمات ویژه‌ای در قالب این بیمه به فرهنگیان ارائه شود، آیا بیمه طلایی هم‌اکنون چنین وضعیتی را دارد.

 قرارداد جدید بیمه طلایی فرهنگیان در تاریخ چهارم خرداد با شرکت آتیه‌سازان حافظ منعقد شد که یک روز پس از انعقاد این قرارداد رحیم مصدق، معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با بیان این‌که براساس قانون تأسیس بیمه مرکزی تمامی شرکت‌های بیمه که در زمینه بیمه‌های بازرگانی فعالیت می‌کنند، باید دارای مجوز از بیمه مرکزی و مراجع مربوطه باشند، اظهار داشت: با وجود تأکیدات مکرر، شرکت آتیه‌سازان حافظ تاکنون مجوزی دریافت نکرده است. این شرکت چارچوب‌های قانونی برای تأسیس شرکت بیمه را طی نکرده است.

همچنین خدمات دندانپزشکی به دلیل هزینه بالای آن از لیست تعهدات بیمه طلایی حذف شده است که وضعیت فعلی بیمه طلایی منجر به نارضایتی فرهنگیان و انصراف تعداد بسیاری از آن‌ها شده است.

نظرات مخاطبان 0 8

  • ۱۳۹۳-۰۳-۱۵ ۲۲:۳۶ایمان 0 10

    حتما باید نمایندگان مجلس درمقابل این قرارداد تحمیلی که وزارت آموزش وپرورش بر فرهنگیان تحمیل کرده اعتراض عملی وعجولانه کنند چراکه این  نوع قرارداد  واقعا توهین به فرهنگیان است.
                                
  • ۱۳۹۳-۰۳-۱۵ ۲۳:۳۴کریمی 0 7

    از الطاف عدیده شما در خالی کردن جیب فرهنگیان وپروار کردن شرکتهای بیمه گر سپاسگزاریم
                                
  • ۱۳۹۳-۰۳-۱۶ ۰۰:۰۱فرهنگی 0 6

    چه عجب بالاخره یکی به دادفرهنگیان رسید و حرف دلشون روزد؟
                                
  • ۱۳۹۳-۰۳-۱۶ ۱۱:۱۸فرهنگی 0 7

    شاهکار وزارت آموزش وپرورش باوزیرمحترمی که ادعای برطرف کردن تمام نقایص گذشته را داشت چرا صراحتا"متن قرداد وتکلیف حق بیمه 26هزارتومانی را اعلام نمی کنندتا ما تصمیم خود رابگیریم.
                                
  • ۱۳۹۳-۰۳-۱۶ ۱۵:۴۲موسی 0 2

    این وزیرتحمیلی بودواصلا به دردمانمیخورد.اصلا انگارمعلم نبوده
                                
  • ۱۳۹۳-۰۳-۱۶ ۲۳:۲۱یوسف 0 0

    این چه بیمه ای است در صورتی ک متن قرارداد را نمی دانیم باید اعلان امادگی یا عدم امادگی نماییم.
                                
  • ۱۳۹۳-۰۳-۱۷ ۰۱:۰۶حمید 0 0

    موافق صد درصد با اقا موسی
                                
  • ۱۳۹۳-۰۳-۱۷ ۱۰:۲۳پور حبیب 0 1

     بنام خدا      سلام   همه ملت باید دارای بیمه  های یکسان باشند (اعم از کارمندان کشوری ولشکری و تامین اجتماعی وغیره) چون اکثرا  از بودجه دولت تامین مالی میشود ومتعاقبا هزینه تکمیلی بعهده اشخاص ونوع قرار داد با بیمه های شخصی است.  تشکر
                                

نظر شما