شناسهٔ خبر: 55864 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: رجانیوز

رسوایی های جدید در کمپین آزادی های یواشکی

دعوت به فحشاء در پوشش شعار آزادی زنان/ علی نژاد: افتخار میکنم که رابطه داشته ام!

 
به گزارش  نماینده به قل از رجانیوز، ماجرای بحث‌های مربوط به این صفحه اما در روزهای گذشته رنگ و بوی تازه و مهمی به خود گرفت. آنجایی که «مسیح علی‌نژاد» پرده از ماهیت پنهان شده در پشت اسم پرطمطراق «آزادی» برداشت که تحت پوشش این عنوات مخاطبانش دعوت به «فاحشه‌گی» می‌شوند و او به عنوان نفر اصلی این صفحه خود کسی‌ست که به «فحشا» افتخار می‌کند.
 
ماجرا از پستی شروع شد که چند روز قبل «وحید یامین‌پور» در صفحه شخصی خود در گوگل‌پلاس منتشر کرده و مسیح علی نژاد را حقیرتر از یک مرتد دانست و نوشت: « ارتداد ناشی از فعل و انفعالی معرفتی و نظری است. یعنی ارتداد، انحرافی در قلمرو عقیده و نظر است و از مغز نشأت میگیرد؛ ولی فاحشگی انحرافی در قلمرو ارضای نیازهای جنسی است. بنابراین نباید سطح یک فاحشه را به اندازه ی یک منحرف فکری بالا آورد. می دانید که حتی حکم فقه هم در مورد فاحشه‌ها حکمی تحقیرآمیز است.(مثلاً فاحشه ها برخلاف زنان محترمه، عدّه ندارند) قبل از انقلاب در شهرنو فاحشه‌هایی که سنین جوانی را سپری می‌کردند و دیگر جذابیت جنسی نداشتند به فریب دادن جوانترها و قوادی رومی آوردند. این کار شاید تامین نیازهای روانی(و البته مالی) آنها بحساب بیاید. ظاهرا علی‌نژاد هم در مرز میانسالی با راه انداختن کمپین بی‌حجابی بدنبال به اشتراک گذاشتن بدنامی‌ها و ناکامی‌های خود و به میدان آوردن جوانترهایی ست که هنوز فاحشه نیستند.»
 
پیش از انتشار این مطلب اما حتی برخی از فعالان ضدانقلاب نیز مطالب قابل تاملی را در این باره بیان کرده بودند. از جمله «امین موحدی» ضدانقلاب سابق و برادر امیرحسین موحدی روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر مخالف جمهوری اسلامی‌ که چندی پیش توسط نظام اسلامی‌ مورد عفو قرار گرفت و پس از چند سال به وطن بازگشت، در مطلبی در صفحه فیسبوک خود با انتقاد از پروژه جدید ضداخلاقی و ضددینی بیگانگان با مدیریت مسیح علی‌نژاد ضدانقلاب لندن‌نشین تحت عنوان «آزادی یواشکی»،  این ضدانقلاب فراری را دارای انحرافات اخلاقی و جنسی بسیاری دانست و نوشت: «بعضی‌ها انحراف جنسی‌ یواشکی را آزادی مینامند آنهم یواشکی ! آزادی همانگونه که از اسم آن‌ پیداست موضوعی روشن و شفاف است و نوع یواشکی آن‌ یعنی‌ خود فریبی و تلاش برای یافتن راهی‌ برای ارضاء عقده‌های انباشته و سر خوردگیها با توسل به انجام عملی‌ پنهانی‌ و به دور از چشم دیگران که میتواند به شکل غیر قابل مهاری به انحراف بیانجامد و شبیه هر چیزی باشد غیر از آزادی»
 
مهم‌ترین اتفاق در جریان جنجال اخیر اما جوابیه‌ای است که علی‌نژاد در پاسخ به مطلب یامین پور داد و در آن اشاره کرد که به روابط نامشروع متعدد خود افتخار هم می‌کند: «بله آقای یامین پور! من هنوز هم می‌بالم به رابطه‌ام که شفاف است و آگاهانه و سرشار از احترام متقابل.....در شرع شما اگر رابطه‌ی ناب دو انسان، ناپاک است و نامشروع، بله معلوم است که به این عشقِ ممنوع می بالم». علی‌نژاد البته پیش از این هم این عقیده خود را اینطور بیان کرده بود که: «به همین که آنها رابطه نامشروع و عشق نامشروع نامیده‌اند باید بالید!»
 
پس از اعتراف علی‌نژاد به افتخار به «فحشا»هم اما یامین‌پور در پاسخی که به جوابیه‌ی او منتشر کرد نوشته است که: «شما به رابطه‌ی خود خارج از عرف ایرانی و اسلامی می‌بالید و به آن اقرار و اعتراف دارید. مهم نیست شما این کار را چه می نامید. اگر شفاف و آگاهانه نبود اسمش فحشا نبود اسمش تجاوز به عنف بود و آنوقت حکم دیگری داشت.
 
من حقوق‌دان هستم و در منطق قانون مجازات اسلامی با شما سخن می گویم. جایی که شما زندگی می‌کنید روابط نامشروع معنایی ندارد و صرفاً RAPE مورد نکوهش و تعقیب است. ولی من یک مسلمانم و در قرآن آمده «ولا تقربوا الزنا إنه كان فاحشة وساء سبيلا»؛ تو برای روابط نامشروع اسم‌های رمانتیک گذاشته‌ای و به آن افتخار میکنی و آنرا سرشار از احترام متقابل می‌نامی؛ این ماهیت ماجرا را تغییر نمی‌دهد؛ خداوند کار تو را «فاحشه» نامیده و تو را از آن برحذر داشته و تو را به منحصر کردن عشق در خانواده توصیه کرده.بنابراین من به تو اتهام عجیبی وارد نکرده‌ام صرفاً معنای دینی رفتاری را ذکر کرده‌ام که تو خود به آن اعتراف کرده‌ای و حتی به آن افتخار میکنی.
 
اما درباره‌ی کمپینی که راه انداخته‌ای... برخی دختران پاک این سرزمین به هر دلیلی ممکن است از حجاب اجباری خوششان نیاید. این برای من یک تاسف است ولی تاسف بالاتر من این است که به کمپینی بپیوندند که یک فاحشه رهبر آنست. این یعنی بی‌حجابی و فحشا در همسایگی هم و این خیلی تاسف برانگیزتر است. چرا که به هیچ وجه معتقد نیستم بدحجابی و یا بی‌حجابی مساوی و مساوق با فاحشگی است. ولی پیوستن آنها به تو این معنای تاسف‌بار را تولید میکند. برای همین کاش آدم دیگری مدعی چنین دعوت سازمان یافته‌ای بود.
 
اما درباره‌ی اینکه تو را «پری بلنده»ی امروز ایران می‌دانم به خاطر رفتار سازماندهی شده‌ایست که علیه ساختار هنجاری و کهن الگوهای عفیفانه و سرشار از حیای کشورت آغاز کرده‌ای. اگر پری بلنده علیه دولت ملی دکتر مصدق کودتا کرد تو هم علیه مرزهای کهن فرهنگی سرزمینت کودتا کرده‌ای و دخترانی را که تا کنون شرف و زیبایی شان را در مستوری و پرهیز از هرزگی می دیدند به پرده دری و زیبایی فروشی دعوت می کنی...»
 
با این اوصاف ظاهرا اینطور به نظر می‌رسد که گراننده‌ی اصلی صفحه «آزادی‌های یواشکی» هم معترف است که حرکت او نه حرکتی اجتماعی برای رسیدن به آزادی، بلکه حرکتی جنسی است برای ترویج فاحشه‌گی و ریشه‌ی آن را هم باید در عقده‌های جنسی او جست‌و‌جو کرد.

نظر شما