شناسهٔ خبر: 55826 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حجت الاسلام اکرمی:

مردم سالاری دینی شاخصه نظام ولایت فقیه است

مجاهدین رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، با بیان اینکه بعد از ارتحال امام(ره) شاهد 3 رویداد بسیار مهم هستیم که در تداوم انقلاب اسلامی تاثیرگذار بودند، گفت: حضرت آیت الله خامنه ای با درایت و هوشمندی توانسته اند به خوبی در برابر توطئه ها، نظام و انقلاب را حفظ کنند و امروز به عنوان رهبری مقتدر، مستقل ، متکی به خود و مقبول مردم راه امام خمینی(ره) را دنبال می کنند.

به گزارش نماینده، حجت اسلام سید رضا اکرمی در گفتگو با مهر،  با بیان اینکه بعد از ارتحال امام شاهد ۳ رویداد بسیار مهم بودیم که در تداورم انقلاب اسلامی تاثیرگذار بودند، اظهارداشت: اولین رویداد آن بود که خبرگان رهبری کمتر از ۲۴ ساعت رهبر انقلاب را به عنوان ادامه دهنده راه امام (ره) به مردم معرفی کردند.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری افزود: دومین رویداد آن بود که این انتخاب مقبول مردم قرار گرفت و ما شاهد کمترین عدم موافقت بودیم و اکثر قریب به اتفاق مردم، رهبری آیت الله خامنه ای برایشان دلپذیر بود و این دو اتفاق در تداوم انقلاب اسلامی تاثیرگذار بود.

وی درایت و رفتار حکیمانه رهبری در برابر توطئه ها و حوادث پیش روی انقلاب را سومین اتفاق مهم بعد از ارتحال امام دانست و گفت: اکنون ۲۵ سال از ارتحال امام می گذرد و با تمام توطئه ها و حوادثی که برای انقلاب اسلامی پیش آمده است، حضرت آیت الله خامنه ای با درایت و هوشمندی توانسته اند به خوبی همچنان نظام و انقلاب را حفظ و تمامی توطئه ها را خنثی کنند و امروز به عنوان رهبری مقتدر، مستقل و متکی به خود و مقبول مردم راه امام خمینی(ره) را دنبال می کنند.

حجت الاسلام اکرمی، با اشاره به ویژگی های نظام ولایت فقیه گفت: نظام ولایت فقیه یک نظام نوین و جدید است که بر اساس حدیث ثقلین به وجود آمده و یکی از شاخص های اصلی آن مردم سالاری دینی است.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، افزود: در دوران غیبت حتما جامعه یک راهبر و پیشوا می خواهد که ولی فقیه هم مسئولیت مردم و هم مشروعیت دینی در این زمینه دارد.

عضو جامعه روحانیت مبارز، همچنین با اشاره به شاخص های خط امامی بودن تصریح کرد: اعتقاد داشتن به ولی فقیه، قانون اساسی، نظام جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی کشور از شاخص های خط امامی بودن است که هرکس به این اصول پایبند باشد می تواند ادعای خط امامی بودن داشته باشد.

 

نظر شما