شناسهٔ خبر: 55825 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آغاز کاهش شدید دما در سواحل شمالی از امروز؛

وزش باد شدید از بعدازظهر امروز در تهران

طوفان کارشناس سازمان هواشناسی گفت: وزش باد شدید از بعدازظهر امروز در تهران پیش بینی شده است که سرعت آن ۱۵متر برثانیه است ولی شاهد طوفان و گردوخاک روزهای گذشته نخواهیم بود.

به گزارش نماینده امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور اظهار داشت: امروز در برخی نقاط شمال غرب، دامنه‌های البرز، شرق و شمال شرق بارش باران همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: با وجود نفوذ هوای سرد به نوار شمالی کشور، کاهش محسوس دما در سواحل شمال همراه با رعدوبرق و رگبار باران برای امروز پیش بینی می‌شود و فردا نیز به تدریج این هوای سرد به سواحل غربی رسیده و به تدریج بارش‌ها به شرق، شمال و دامنه‌های شرقی البرز خواهد رسید.

این کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: در روز جمعه نیمه شرقی کشور نسبتا جوی آرام را پیش رو خواهد داشت و مجدد افزایش ابر را از غرب کشور شاهد خواهیم بود.

نقشینه افزود: طی دو روز آینده دریای خزر و خلیج فارس طوفانی و مواج پیش بینی شده است؛ در سواحل شمالی خلیج فارس ما با پدیده گردوخاک مواجه خواهیم بود.

وی در خصوص هوای تهران اظهار داشت: امروز از ساعات بعدازظهر شاهد افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و ورزش باد شدید در تهران خواهیم بود و برای فردا مجدد افزایش ابر و بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود؛ طوفان و گردوخاکی که در روزهای گذشته شاهد آن بودیم دیگر اتفاق نخواهد افتاد و این امر یک پدیده نادر بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص سرعت وزش باد بیان کرد: امروز سرعت وزش باد با وجود وزش باد شدید (۳۰ نات) ۱۵ متر برثانیه خواهد بود؛ بیشینه امروز دمای تهران ۲۷ درجه سانتی‌گراد و فردا ۲۹ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

نظر شما