شناسهٔ خبر: 55685 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

لیست گرانترین هتل های جهان

به گزارش نماینده به نقل از تراز ؛ هزینه اقامت در هتل‌ها و یا مسافرخانه‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های هزینه مسافرت برای توریست‌ها محسوب می‌گردد.

افزایش هزینه اقامت می‌تواند سبب کاهش تعداد مسافران و ضربه به اقتصاد توریسم در یک منطقه گردد که این امر در دراز مدت بر اقتصاد یک کشور ضربه جدی وارد خواهد کرد.

بنا به اظهارات تحلیل‌گران مسکن، هزینه املاک و مستغلات و در دسترس‌بودن اتاق برای اقامت مسافرین از دلایل تاثیرگذار بر هزینه هتل‌ها در شهرهای جهان محسوب می‌شود.

هزینه‌های ساخت و توسعه و میزان زمین‌های در دسترس برای ساخت هتل نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت هتل‌هاست. خبرگزاری بلومبرگ در یکی از تازه‌ترین بررسی‌های خود، مقایسه‌ای را بر هزینه هتل‌ها در شهرهای سراسر جهان انجام داده‌است و نتایج آن را منتشر کرده‌است.

این بررسی براساس متوسط هزینه روزانه هتل‌ها و برپایه هزینه اقامت دو بزرگسال در یک اتاق دو نفره انجام شده‌است.

یکی دیگر از شاخص‌های در نظر گرفته‌شده برای واجد شرایط بودن یک شهردر این رتبه‌بندی، قرار داشتن آن‌ درمیان شهرهای بزرگ و متراکم سازمان ملل متحد و استقرار ۱۰ شرکت دولتی با دارایی حداقل ۱ میلیارد دلار در بازار سرمایه می‌باشد.

تمامی شهرهای برجسته انتخاب شده برای این رتبه‌بندی باید حداقل ۵۰ هتل سه ستاره نیز در درون خود جای داده‌باشند و از نظر هزینه‌های هتل‌داری در مقام مناسبی قرار داشته‌باشند.

براساس نتایج این بررسی شهر ژنو در سوئیس توانسته‌است با متوسط هزینه ۳۰۸ دلار برای هر شب اقامت در رتبه نخست این رتبه‌بندی قرار گیرد. این شهر یکی از مهم‌ترین و مطرح‌ترین شهرهای جهان می‌باشد که با مشکل کمبود زمین و فضا برای اقامت مسافران روبه‌رو است. 

هزینه توسعه در کشور سوئیس نیز به دلیل وجود مناظر طبیعی متعدد، جزو بالاترین هزینه‌ها در سطح جهانی محسوب می‌شود .

تاثیر هزینه زمین و ساخت هتل تا حدی است که براساس شاخص‌های نسبی، هزینه اقامت در هتل‌های این شهر ۳۲ درصد گران‌تر از نیویورک و لندن و ۲۸ درصد بالاتر از هنگ‌کنگ گزارش شده‌است.

دبی با متوسط هزینه ۲۷۳ دلار در رتبه دوم و کویت با ۲۵۳ دلار برای هر شب اقامت در جایگاه سوم این رتبه‌بندی و بررسی قرار گرفته‌اند.

زوریخ و میامی نیز بالاترین هزینه‌ی هتل‌ها در آمریکا را با هزینه‌های به ترتیب ۲۵۰ و ۲۴۵ دلار برای هر شب، به نام خود کرده‌اند.

هنگ‌کنگ در میان مناطق آسیایی توانسته با نرخ ۲۴۲ دلار برای هر شب، در رتبه ششم این رتبه‌بندی قرار گیرد.

از دیگر شهرهای آسیایی با هزینه اقامت بالا می‌توان به سنگاپور اشاره کرد که هزینه هر شب اقامت در هتل‌های این کشور ۲۳۵ دلار گزارش شده‌است.

در میان دیگر کشورهای اروپایی نیز بعد از سوئیس، هزینه اتاق در ادینبورگ با ۲۴۱ دلار برای هر شب قرار دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما