شناسهٔ خبر: 55630 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

بهای جهانی طلا به پایین ترین میزان در چهار ماه گذشته رسید

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا ؛ براساس سیستم قیمت گذاری عمومی این پایگاه خبری، قیمت تحویل فوری طلا در ساعت ۱۴:۳۶ روز دوشنبه به وقت محلی در بازار سنگاپور هفت دهم درصد کاهش یافت و به یک هزار و ۲۴۱ دلار و ۱۱ سنت یا پایین ترین سطح از سوم فوریه (۱۴ بهمن ۹۲) رسید.

پیش تر قیمت هر اونس طلا در بازار مذکور یک هزار و ۲۴۳ دلار و ۵۳ سنت بود. هفته گذشته، قیمت طلا در بازار سنگاپور ۳.۳ درصد کاهش یافت.

قیمت طلا برای تحویل در ماه اوت (مرداد) امروز در ساعت یادشده در بازار کامکس نیویورک با چهار دهم درصد کاهش به یک هزار و ۲۴۱ دلار و ۱۰ سنت در هر اونس رسید که در این بازار نیز پایین ترین سطح قیمت از سوم فوریه است.

شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ بازار سهام آمریکا امروز به رکورد ۱۹۲۳.۵۷ خود در تاریخ ۳۰ مه (۹ خرداد) یا بالاترین اندازه ای که این شاخص تا کنون تجربه کرده است، نزدیک شد. اندازه شاخص یادشده از ابتدای امسال تاکنون ۴.۱ درصد افزایش یافته است.

براساس اطلاعات به دست آمده از کمیسیون خرید و فروش آتی طلا در آمریکا، خالص معاملات خرید این فلز گرانبها توسط گردانندگان صندوق های سرمایه گذاری در هفته منتهی به ۲۷ مه (ششم خرداد) ۲۴ درصد کاهش یافت و سرمایه گذاران بیش از آنکه طلا بخرند، طلا فروختند.

دارایی طلای اتحادیه اس.پی.دی.آر گلد تراست بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری اوراق بهادار دارای پشتوانه طلا پس از کاهش به سطح ۷۷۶ تن و ۸۹۰ کیلوگرم در تاریخ ۲۱ مه (۳۱ اردیبهشت)، در ماه یادشده برای دومین ماه متوالی کاهش یافت و به پایین ترین سطح خود از دسامبر ۲۰۰۸ تاکنون رسید.

قیمت طلا در سال میلادی جاری به دلیل آنکه تنش در اوکراین موجب افزایش تقاضای طلا به عنوان یک دارایی مطمئن شد، ۳..۵ درصد افزایش پیدا کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما