شناسهٔ خبر: 55607 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

وزیر آموزش و پرورش خبر داد

زمان برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی و محتوای آزمون

وزیر آموزش و پرورش گفت: دستورالعمل آزمون مربیان پیش‌دبستانی آماده شده است و این آزمون احتمالا در ۱۷ مرداد برگزار می‌شود البته ممکن است در جلسه هماهنگی با معاونت منابع انسانی ریاست جمهوری تاریخ و محتوای این آزمون تغییر یابد.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، علی‌اصغر فانی در حاشیه مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت معلم شهید جواد نوروزی در جمع خبرنگاران گفت: اجرای طرح جامع ایثارگران در دولت یازدهم به تصویب رسیده است که ما در حال پی‌گیری اجراشدن برنامه‌ها هستیم.

وی افزود: ایثارگران و جانبازان پرچم‌داران انقلاب و حاملان ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند. امیدواریم بتوانیم از حضور ایثارگران و جانبازان حداکثر استفاده را برای نیل به اهداف امام و انقلاب داشته باشیم.

فانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر افزایش مدارس شاهد اظهار کرد: اگر لازم باشد مدارس را افزایش می‌دهیم اما بعید می‌دانم البته اگر نیاز داشته باشیم یقینا افزایش خواهیم داد اما به جای افزایش مدارس شاهد کیفیت را در عمق بالا خواهیم برد.

** احتمال تغییر تاریخ آزمون مربیان پیش‌دبستانی

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر تاریخ آزمون مربیان پیش‌دبستانی تصریح کرد: دستورالعمل آزمون مربیان پیش‌دبستانی آماده شده است و یک جلسه هماهنگی با معاونت توسعه منابع انسانی ریاست‌‌جمهوری را در پیش داریم که امیدواریم بتوانیم هماهنگی‌های لازم را انجام داده تا بتوانیم اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه آزمون مربیان پیش‌دبستانی در هفدهم مرداد برگزار می‌شود، اظهار کرد: البته ممکن است در جلسه هماهنگی با معاونت توسعه منابع انسانی تاریخ و محتوای این آزمون تغییر یابد، بنابراین بهتر است در این مورد اظهارنظر نکنم، اجازه می‌خواهم هر وقت این موضوع نهایی شد اعلام عمومی کنیم.

**طرح سوالات امتحان نهایی فقط از کتاب درسی است

فانی در خصوص اعتراض برخی از دانش‌آموزان به امتحانات نهایی تصریح کرد: این اعتراضات بستگی دارد چگونه باشد چرا که برخی از دانش‌آموزان می‌گویند چرا امتحانات از جزوه طرح سوال نشده است، در صورتی که مبنای ما برای امتحانات کتاب درسی است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر سوال خارج از کتاب درسی باشد قابل بررسی است اما گزارشاتی که داریم این است که سوالات از کتاب درسی بوده، متأسفانه برخی از دانش‌اموزان عادت به جزوه‌خوانی دارند در حالی که جزوه دانش‌آموزی ملاک برای طرح سوالات امتحانات نهایی نیست و نخواهد بود.

وی تاکید کرد: البته آمادگی داریم اگر اشکالی در کار بوده است بررسی کنیم و پس از بررسی اقدامات لازم صورت گیرد.

** بیمه آتیه‌سازان حافظ مشکل قانونی ندارد

فانی در پاسخ به این پرسش که بیمه طلایی آیا به صورت کارت و یا دفترچه توزیع می‌شود، اظهار کرد: در خصوص صدور کارت بیمه طلایی سمیناری را در باشگاه فرهنگیان داشته‌ایم، ما به دنبال این هستیم تا روشی را اتخاذ کنیم تا همکاران راحت‌تر باشند. اگر به این نتیجه برسیم که با صدور کارت راحت‌تر هستند این کار را انجام می‌دهیم در غیر این صورت در همان قالب دفترچه است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر عدم مجوز بیمه آتیه‌سازان حافظ برای قرارداد بیمه طلایی فرهنگیان تصریح کرد: بیمه آتیه‌سازان حافظ هیچ مشکل قانونی ندارد.

نظر شما