شناسهٔ خبر: 55593 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

پرونده جدید تخلف بانکی روی میز کمیته ویژه مجلس/ ۱۵۰۰میلیارد تومان از معوقات بانکی تعیین تکلیف شد

محمد علی پورمختار رئیس کمیسیون اصل نود با اشاره به بررسی پرونده های رانت خواری در کمیته ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: یکی از پرونده های مهم مربوط به فعالیت شرکت های سرمایه گذاری زیر مجموعه بانک ها است، بر اساس اخبارموجود منابع زیادی از بانک ها در اختیار این شرکت ها قرار گرفته و این منابع در سمت و سوی قانونی هزینه نشده است.

به گزارش نماینده محمدعلی پور مختار در گفتگو با مهر با اشاره به تشکیل کمیته ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی در کمیسیون اصل نود گفت: در راستای استفاده از توانمندی های سایر نمایندگان مجلس کمیته ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی را تشکیل دادیم و از نمایندگان مجلس هم دعوت کردیم در صورت تمایل در این کمیته عضو شوند تا این کمیته با قدرت و قوت بیشتری فعالیت کند.

نماینده مردم کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی پرونده های مربوط به فساد اقتصادی در این کمیته ادامه داد: رانت خواری، انحصارات غیر قانونی در واردات و صادرات از پرونده های مطرح در این کمیته است.در حوزه پولی و بانکی نیز پرونده های متعددی در خصوص مفاسدی که در بازار اقتصاد کشور تاثیر گذار هستند مورد بررسی قرار دارد.

وی اظهار داشت: علاوه بر این پرونده جدیدی در دستور کار این کمیته قرارگرفته است که مربوط به فعالیت شرکت های سرمایه گذاری زیر مجموعه بانک هااست، بر اساس اخبارموجود منابع زیادی از بانک ها در اختیار این شرکت ها قرار گرفته و این منابع در سمت و سوی قانونی هزینه نشده است.این موضوع از پرونده های مهم کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

پور مختار تصریح کرد: پرونده های مربوط به واگذاری شرکت های دولتی طبق اصل ۴۴ قانون اساسی و بررسی آثار این واگذاری ها از اهداف مهم کمیته ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

نماینده مردم کبودر آهنگ اظهار داشت: تخلفاتی که در عدم حمایت از تولید صورت گرفته و نقش دستگاه ها در عدم تحقق این امر نیز در کمیته ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی بررسی می شود.تولید کنندگان در وضعیت نامناسبی به سر می برند که ناشی از عدم حمایت واقعی از تولید است.

رئیس کمیسیون اصل نود در خصوص بررسی پرونده معوقات بانکی در این کمیسیون گفت:تعدادی از پرونده های معوقات بانکی مربوط به تسهیلاتی است که وام گیرندگان در محلی غیر از محلی که وام بابت ان داده شده هزینه کرده اند، در مواردی هم افراد علی رغم اینکه منابع کافی برای پرداخت معوقات در اختیار دارند از تسویه حساب معوقات خودداری می کنند.

وی ادامه داد: این پرونده ها شناسایی شده اند و با پیگیری های کمیسیون اصل نود ۱۵۰۰ میلیارد تومان از معوقات بانکی تعیین تکلیف شده اند و بانک ها و بدهکاران تحت نظارت کمیسیون در خصوص نحوه پرداخت این معوقات به تفاهم رسیده اند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۳-۱۳ ۰۹:۰۹دوستی 0 2

    بنام خدا    باسلام   در امریکا 16 نهادو موسسه ودستگاه و سازمان وشرکت  نظارتی و تحقیقی وبازرسی وحسابرسی بطور آشکار و رسمی در راستای هم وبموازات  ونظارت به  یکدیگربخصوص مالی واقتصادی را بررسی و رصد مینمایند . که این کار خود بخود موجب کاهش تخلفات ونابسامانیهای اقتصادی میشود. وحتی انتقال میلیون دلاری بین ایالتهای مختلف امریکا بدون  مجوز واطلاع  مقامات امکان ندارد وهمه چیز تحت نگاه وزیر نظرو کنترل  میباشد. ممنون
                                

نظر شما