شناسهٔ خبر: 55517 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مهرداد بذرپاش عنوان کرد:

نظارت اثربخش بر دستگاه های اجرایی در اولویت هیات رئیسه مجلس

بذرپاش عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در سال آتی نظارت اثربخش تر دستگاه های اجرایی در اولویت دستور کار هیات رئیسه مجلس قرار خواهد داشت.

به گزارش نماینده؛ مهرداد بذرپاش عضو جدید هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر، گفت: درباره هیات رئیسه بهترین اتفاقی که در سال آتی خواهد افتاد این است که نظارت نمایندگان بر دستگاه های اجرایی سامان یافته تر از قبل خواهد بود، دولت هم باید متناسب با آن پاسخگوی نمایندگان ملت باشد.

وی افزود: همان طور که دولت منتخب مردم است مجلس هم منتخب مردم است. نمایندگان باید به مردم پاسخگو باشند و مسئولین اجرایی نیز باید به مردم پاسخ دهند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مجلس دو شان قانون گذاری و نظارت دارد، ادامه داد: شاید به جرات بتوان گفت بیش از ۵۰ درصد وظایف نمایندگان در حوزه نظارت است. ابزار نظارتی از ابزارهایی است که قانون در اختیار مجلس و نمایندگان قرار داده است.

وی گفت: بدون شک در سال آتی رنگ و بوی نظارتی مجلس رنگ و بوی متفاوت تری خواهد داشت، انتخاب نمایندگان هم این پیام را در بر داشت که دولت باید پاسخ شأن نظارتی نمایندگان را به خوبی بدهد تا با اتفاقات و فرافکنی ها شاهد فرار از پاسخگویی مسئولان دولتی نباشیم.

نماینده مردم تهران همچنین با اشاره به سفر اخیر خود به کشور عراق و دیدار با آیت الله سیستانی گفت: در این سفر به همراه آقای ابوترابی فرد به دیدار آیت الله سیستانی رفتیم که ایشان به سیاست های جمعیتی ابلاغ شده از سوی رهبری اشاره و عنوان کردند این سیاست ها بسیار درست است.

بذرپاش ادامه داد: همان طور که رهبری فرمودند این مساله دغدغه چندین ساله ما است، اگر به آن توجه جدی نکنیم تا چند سال آینده یک کشور سالخورده خواهیم بود، این نشان می دهد تمام ارکان دینی و اجرایی در کشور و حامیان خارج از کشور در ضرورت پرداختن به چنین سیاستی اجماع دارند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۳-۱۳ ۰۹:۳۲صادق 0 1

     به نام خدا سلام  اگر در کشور ما دستگاههای نظارتی وبازرسی و تحقیقی واطلاعاتی وقضایی  بانکی وبیمهای ومالی  ومالیاتی به وظایف خود عمل مینمودند کشور با این مسائل اقتصادی تورم وکاهش ارزش پول ملی و نابسامانیهای ناشی از ان بدون شک مبتلابه نمی گردید. به کشورهای توسعه یافته وپیشرفته نیم نگاهی بیندازید.   ممنون 
                                

نظر شما