شناسهٔ خبر: 55392 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پهپاد های پیشرفته آمریکا برای جاسوسی از کره و چین

به گزارش نماینده به نقل از فارس ؛نیروی هوایی آمریکا، دو هواپیمای بسیار پیشرفته نظامی و بدون سرنشین «هاوک» خود را در پایگاه هایش در شمال ژاپن مستقر کردند. طبق این گزارش، این هواپیماها ویژگی‌هایی دارند که آن را قادر به جاسوسی کردن از چین و کره شمالی می‌سازد.

هواپیماهای بدون سرنشین هاوک آمریکا تا ماه اکتبر در پایگاه هوایی «میساوا» در ۵۹۰ کیلومتری شمال شرقی توکیو، باقی می‌مانند.

ژنرال سم آنجللا، فرمانده نیروهای آمریکایی در ژاپن به خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد این هواپیماها تا زمانیکه فصل طوفان در پایگاه نیروی هوایی «آندرسون» در جزیره گوام واقع در غرب اقیانوس آرام، به پایان برسد،در پایگاه هوایی میساوا باقی می‌ماند. فرمانده آمریکا حاضر به اظهارنظر درباره فعالیت‌های دقیق این هواپیماهای بدون سرنشین نشد و تنها اعلام کرد که قابلیت‌های این هواپیماهای هاوک جهانی کاملاً شناخته شده است.

این هواپیماهای بدون سرنشین، ارتفاع عملیاتی بیش از ۱۸.۳ کیلومتر دارد می‌تواند بیش از ۲۴ ساعت پرواز کند. طبق این گزارش، این هواپیماها می‌توانند از ژاپن به راحتی بر مناطقی در آسیا از جمله کشورهای همسایه ژاپن که شامل کره شمالی و چین می‌شود، نظارت داشته باشد. 

 

پهپاد

نظر شما